Gjest Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg bruker gamle glasskuler i ulike farger, fugler, glitter, flagg, lys og stjerne. Under har jeg en halm duk i beige med røde broderier. Treet er veldig pent det, men vurderer en mer moderne stil sånn for variasjonen sin del. Hvordan pynter du treet?
mammatetogansketette:)) Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Er nok ganske "kjedelig" tenker jeg, (Les: tradisjonell.. Fordi... jo, har vært fristet til å følge trender, et år hadde jeg veeldig lyst på fancy pynt i sølv og blått. Et annet år noe helt annet...Meen har landet på hvitt -og rødt-tema. kuler, stjerner, glitter og annet stas i hvit og rød. (glittret er sølv da) Har i grunn funnet ut at det er min greie, skal liksom ha pynten i flere år, og jul er tradisjoner for meg- så da ble det slik:) Nå skal jeg stase opp et bittelite juletre på hytta, der tenker jeg å henge opp små "pepperkaker", noen søte engler, skal finne noen små røde kuler, kanskje knyte noen sløyfer, pluss noe sølv-glitter, og en stjerne i toppen... skikkelig gammaldags prøver jeg liksom på Utrolig dårlig svar på spørsmålet ditt om tips om litt mere moderne pynt.. hehe.. men følger med på tråden, skulle gjerne vært mere moderne mht juletreet her hjemme, men moderne betyr gjerne ofte utbytting, vet ikke om jeg blir med på den karusellen, men kanskje noe vil fenge likevel... ))
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 her har vi lys på treet, stjerne i toppen, glitter(sølv eller gull) og kuler i forskjellige farger. det er vel gull,rød og noen få blå.
ano`num *17.03.10* Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 "the same as very year....." Ingen planer om å forandre på det. Husker hvor viktig tradisjoner var som barn. Er vell kanskje ikke mindre viktig fortsatt. Når det gjelder julen hvertfall. Men for ungene sin del har jeg ingen planer om å endre på noen av de "store" tingene ifh til hvordan vi feirer jul Her er det lys, stjerne i toppen, litt kjøpt pynt, mye hjemmelaget og alltid noe nytt - gjerne både kjøpt og hjemmelaget. Men da er det som regel bare snakk om noen kuler eller noe i den dur - aldri noe stort som vil vises og merkes sann sett. Så må vvi ikke glemme sjokoladenissene. Eneste forandringene for min del fra jeg selv var barn er mangel på glitter og at julenissene smaker bedre (Kindernisser!! *mmm*)
Vilja<3 Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Med mange fine røde, hvite og gull kuler, epler og ting som barna har laget. Bittesmå lys som en bare slenger rundt hele treet og stjerne på toppen. Ikke noe flagg og glitter her i gården, fysj
___ Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Et tre med levende lys og gammeldags hovedsaklig hjemmelaget pynt. Et tre med mye fin pynt jeg harsamlet over tid, men som ikke følger noe tema. I tillegg så har vi ungenes trær som de pynter selv med hovedsaklig ting de selv har laget.
soleia Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Har ein del gamal arva julepynt som er veldig kjekt å finne fram kvar jul. Har og på lys og glitter. Synes slike moderne, stilreine juletre kan bli litt kjedelige og upersonlege. Er noko med å finne fram den same pynten år etter år, og ekstra kjekt når eg hugsar at eg hengde dei same kulene på treet då eg som liten hjelpte besteforeldra min å pynte juletre.
Mockanin Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Pynter det med lys og kuler. Noen ganger har jeg både røde, blåe, gull og sølv, og noen ganger bare røde. Glitter bruker jeg ikke. Har også noen andre småting som er på treet, kommer ikke på hva det er akkurat nå. Er jo ett år siden jeg så pynten sist :-)
Ugl@ Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 I grunn tradisjonelt. Baker pepperkaker sammen med barna som vi pynter og henger på treet. Bruker lys, glasskuler, glassengler, hjerter, perler ( i steden for glitter), kongler med glitter som barna har samlet og pyntet og endel annet hjemmelaget pynt. Selvsagt edelgran, må ha den rette lukten og ingen her er allergiske heldigvis.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Har alltid pyntet med rødt og gull:) Selvsagt lys og stjerne i toppen. Men i år lurer jeg på om vi skal gå for sølv...Hmmm... Vi bruker også edelgran
Gjest Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Her var det så mange oppfatninger om hvordan treet skal være at jeg ble bare mer forvirret:) Har litt identitetskrise her. Mannen påstår at jeg pynter akkurat som min mor, og at mine venninner er mer nyskapende:) Men jeg burde jo ikke høre på en mann som kommer fra et hjem med plasttre...
ellen-propellen Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Jeg pynter så kjedelig som det er mulig tror jeg. Stjerne i toppen,lys,glitter .kuler og barnehagepynt. Veksler mellom sølv og lilla,eller gull og rødt. Men jeg syns såklart dette er finest da. Ei bekjent av meg (interiørblogger) har hvitt plasttre,men rosa glitter og sølv og rosa kuler *grøss* Så du må finne en stil liksom;-) Siden handelstanden er så tidlig ute med julepyntingen sin så er det masse ide'er i nærmeste handlesenter;-)
Joikaboll@ Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 I "alle" år har det hvert røde epler, gull perlekjeder og lys. For noen år tilbake fikk jeg "sponk" og gikk til innkjøp av blått og sølv. For 2 år siden blei det hvitt, glass og sølv, samt lys.Dette skal vi ha i år også, på 3.året. Glass og sølv kuler/krystaller/fugler og hvite fjær. Glitter og flagg er ikke"pent" på mitt juletre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå