Gå til innhold

moren min velger å feire jul alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene mine flyttet fra hverandre i august. Mor som flyttet ut (noe hun har gjort noen ganger før, men har kommet tilbake) de har alltidt feiret jul sammen med en av oss barna (vi er 4 søsken) men i år velger hun å feire jula alene. Jeg syns det er så sårt og skjønner ikke hvorfor hun ikke vil feire den med noen av oss (tenker jo mest på barnebarna da)... Er det meg som overreagerer eller er det egoistisk av henne? Hun sier at det er en vanskelig tid og at hun trenger å tenke på seg selv. Men må hun gjøre det på en slik dag? Vi har alle gitt henne et tilbud og hun kan velge om hun vil være hos en av oss alene eller om far kommer og.

Jeg tenkte å ta det opp med henne men vil gjerne høre andres meninger før jeg kritiserer ho. ( i tilfelle det er meg som er egoistisk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun trenger litt tid alene så gi henne det, neste jul kan dere feire med henne...er jo ikke noe stort problem.

Skrevet

Så lenge dere har invitert og hun ikke vil er det ingenting mer dere kan gjøre hvertfall. Hun har det nok ikke godt nå og om hun velger å sitte aleine med de tunge tankene synes jeg det burde aksepteres uten kritikk.

Jeg har en storebror som har valgt det samme hver julaften siden han var gammel nok til å velge. Har snakket om dette maaaange ganger og kommet til at det ikke gjør annet enn å gjøre hans tunge tanker verre når jeg maser om dette.. Det er vanskelig å forstå hvorfor noen velger å sitte aleine på julaften, når vi selv liker feiringen og det å være sammen med familien, men all verdens sinne og frustrasjon hjelper ikke.Det går jo egentlig ikke ut over noen andre. Du og ungene dine får nok en fin jul likevel. :) Håper hun kommer seg ut av den tunge perioden snart da:) God jul!

Skrevet

Takk for svar :-) Det hjelper litt å se det fra den siden og. Min første reaksjon var at hun ikke bare valgte bort pappa men også oss ved å ikke feile jul med oss, men skjønner kanskje at jeg er litt barnslig.... (burde ikke være det er 38 hehe)

Skrevet

Ja, men hun gjør jo ikke det. Hun må jo få lov å feire jul som hun vil selv. Voksne mennesker får jo lov til det.

Jeg kunne godt tenkt meg å¨ikke feiret selv, men har jo to små barn, så feirer for de. :)

Skrevet

Din mor har gitt hele livet sitt til mann og barn.. La henne få bruke tid på seg selv for en gangs skyld, om det er det hun ønsker

Skrevet

Fortelle henne at dere veldig gjerne vil feire jul med henne, men at dere respekterer at hun vil feire jul alene og presiser samtidig at hvis hun skulle ombestemme seg, så er det aldri for sent å si fra at hun vil komme likevel.

Skrevet

Jeg synes at det viktigste er ikke hva hun gjør på julaften men hvor mye tid hun bruker på barna/barnebarna sine generelt hele året ;)

Skrevet

Hvis hun er veldig lei seg, og jula er en følelsesfull tid for henne, så er hun kanskje redd for å sitte og gråte foran barnebarna?

Hun er kjempeheldig som har fire barn som har invitert henne, og det er hun sikkert takknemlig for. Hun kommer sikkert tilbake sterkere neste jul.

Skrevet

La henne velge selv, men spør dersom du genuint er interessert i hvorfor. Ikke anklag henne, men fortell at du ønsker å feire dagen med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...