Gå til innhold

Vurderer navnet Dexter. Helt galt av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes det både er tøft og kult. I tillegg går det fint på amerikans- har amerikansk familie.

Eller er det helt for j... på en norsk liten gutt?

Har en gutt som heter Felix

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kult med x i begge brødrenes navn. Jeg synes det klinger fint jeg. Ikke vanskelig å uttale for barn heller. Go for it! :)

Skrevet

For meg så er assosiasjonene litt feil...

Du har hørt om Dexter, serien om en seriemorder, ikke sant?

Skrevet

Minner meg om Tv serien med samme navn.

Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til tv serien om en leiemorder som nevnes her, men husker det gikk en cartoon network serie om Dexters lab på nittitallet. Men skal man egentlig ta hensyn til slike asosiasjoner? Om du så velger et urnorsk navn kan det jo dukke opp en serie med samme navn når som helst i fremtiden. For eksempel går jo serien Dag på tv2 nå.

Jeg liker navnet og synes det funker fint på norsk også.

Skrevet

Jeg er en av de over med assosiasjonene. Nei, ser hva du mener 20.26, men dette er såpass kjent serie og såpass kraftig kost at jeg syns navnet er litt belastet nå..

Skrevet

Hehe. Skulle inn for å skrive at det er et hundenavn. Men så ser jeg du har en sønn fra før med hundenavn og :)

Jeg ville valgt det jeg. De går godt sammen og det er et kult navn. Det er også Felix. (satser på at du ikke bryr deg når jeg sier hundenavn)

Jeg eelsker Dexter serien. Med seriemorderen . Synes ikke det er belastende av den grunn.

Skrevet

Felix og Dexter? Kult!

Skrevet

Tøfft navn! :) Passer veldig fint sammen med Felix.

Skrevet

Må nok være enig i at det blir veldig seriemorder-serien...

Men! Det at du har amerikansk familie, gjør at det går greit.. For det er jo ikke norsk i det hele tatt..

Jeg synes det blir veldig spesielt... men synes samtidig at Dexter og Felix var ganske kult! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...