Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Bor i en kjeller leilighet, og det står en vedovn her, helt ny, aldri brukt. Men husverten sa han ikke hadde orka å styre med å få den satt på plass... men så kjenner jeg noen som kanskje kan gjøre det. SÅ, om jeg får denne personen til å gjøre det, kan husverten si noe på det? Hadde jo tenkt å si fra, eller spørre liksom, men.... Det er så bikkje kaldt her, og leia mi er jo inkl strøm, så han vil jo spare på det, og han vil ha utbytte av det med å få varme i gulvet oppe...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Selvfølgelig må du spør om slikt, du leier kun og kan ikke gjøre drastiske endringer på leiligheten.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Om du leser innlegget en gang til, så ser du at jeg hadde tenkt å spørre da... Men siden han allerede har kjøpt vedovnen, men bare ikke GADD å styre med det selv... Han er av den typen, gjør jeg det ikke i dag, så kan jeg kanskje ta det til neste år... Men ble kanskje litt feil... Men jeg kan muligens få en jeg kjenner til å sette den inn, UTEN kostnader, så siden ikke husverten gidder å styre med det, så tenkte jeg å ordne det.. Jeg holder jo på å fryse i hjel her så.... og da om jeg ikke får i gang den ovnen, så er jeg nødt til å kjøre i gang noen ovner til, og da går strømregninga hans til værs....
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 "Hadde jo tenkt å si fra, eller spørre liksom, men...." Når du skriver det slik så tolket jeg det som at du bare ville la kompisen din gjøre det uten å si ifra til husverten. Så jeg svarer igjen, selvfølgelig kan husverten nekte deg å gjøre det....det er hans leilighet og han bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Oi... tenk om husverten ikke synes kompisen din har gjort det etter forskriftene og du må betale for å få det omgjort? Du leier leiligheten som den er, og da har du i praksis ikke rett til å ha en fungerende vedovn. Du kan spørre pent, men det er slettes ikke sikkert du får lov.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Klart han kan nekte, huset er jo hans eiendom.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Kompisen min er murer da, så regner med at han kan det skal spørre veldig pent, men husverten sa også at med tid og stunder så skal den inn, og nå er det jææævli kaldt ute og inne...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 skader da ikke å spørre husverten om det er greit at du får en kamera som er fagmann til å se på saken. Det vill jo muligens spare husverten for litt penger, samtidig som han slipper og styre med og ordne det selv. Å han vil jo også spare penge på strømmen om ovnen blir instalert. Det værste som kan skje er jo at han sier nei, det vill jeg ordne med selv. De jeg har leid av har alltid blitt overlykkelige om vi har nevnt ting som må gjøres og sagt vi kan fikse det vi fordi vi kjenner en fagmann. Men spørr FØR du gjor noe..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Han kan nekte deg ja! Selvfølgelig! Om kompisen din gjør det og det blir gjort feil, og det skjer en brann eller noe. Så er det kjipt mtp. forsikring osv. Fagpersoner er egnet til dette.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Du kan spørre ham, vil han ikke så kjøper du deg et par ovner som du bruker. Ihvertfall siden strømmen er inkludert i leien - så rekner jeg med han kjapt finner ut selv ved neste strømregning at det kanskje ikke er så dumt å sette i stand den ovnen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Jeg ville ikke tenkt to ganger om å spørre! Varme fra en ovn er SÅ mye bedre! Husk bare at den må godkjennes av feier før den taes i bruk (det er gratis).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Dette er jo en ren vinn-vinn situasjon Han får på plass vedovnen mye billigere enn planlagt, det blir gjort og du holder varmen! Du er gravid, jente! Du kan jo ikke sitte der å fryse ihjel! Og nå er det jo faktisk en fagperson som gjør det, du sa jo at kompisen din var murer! Ta kontakt med huseier og spør du Ville blitt litt overrasket om han ikke sa ja.. Nå blir det jo gjort, og han får det gratis! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 Er pipa godkjent av brannvesenet? Hvis alt er klart ellers, bør han jo bare være glad for å få ovnen på plass. Det er vel derfor han har kjøpt den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå