Gå til innhold

For en latterlig regel!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

"Ikke dra ned i do når barna sover"...

jeg dæver! Jentungen har akkurat fortalt om reglene som er hos pappaen.... "det er ikke lov å dra ned i do når småsøskna sover, for da kan de våkne"....

Jeg spurte om det gjaldt når hun bæsja også... og jada. Ikke lov. De kan jo våkne....

Og jada, jeg vet det er sånn, jeg har bodd med mannen... hadde bare håpa han hadde skjønt det etter unge nr 3. av det ikke nødvendigvis trenger å være musestille etter kl 19.

Dagen latter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den synes jeg var litt drøy asså...snakk om å legge opp til bråk senere...

men som jeg har sagt noen ganger. man får barna som en vil ha de

(stort sett)

noen endrer seg aldri :-((

Her sovner de til bråk og støy, veldig kjekt, noen ganger må de jo legge seg når det er litt leven i huset :-)

Skrevet

Ha-ha... Den er kjip!

Her har vi hele tiden vært opptatt av at ungene skal tåle lyder i huset mens de sover. Vi har ikke lyst å liste oss rundt i huset i mange timer, bare fordi ungene sover. Heldigvis kan vi gjøre det meste (hender jeg faktisk støvsuger inne på rommene deres mens de sover...). Nå er vi heldige som har unger som sover godt - kanskje hadde vi stilt oss annerledes hvis de sleit skikkelig med søvnen, men kjenner jeg er veldig glad for at vi kan fortsette "å leve" om kvelden også :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, de blir som man lager de...

Husker jeg sleit lenge med å få jenta til å tåle lyder etter at vi flytta derifra. Nå går det helt fint. Bodde 3 år i et hus med utgangsdøra og yttergang vegg i vegg med hennes rom, det gikk helt fint det. Hos pappaen måtte besøket dra før hun var i seng, sånn at de slapp å gå i gangen etter hun hadde lagt seg....

Jeg prøvde også å ringe dit for å spørre jenta mi om noe for senest 5 dager siden, da fikk jeg beskjed om at de var nede i kjelleren, så hun måtte ringe meg opp igjen.. fordi "det er så dumt å gå i gangen, ungene har lagt seg".... Jeg lo inni meg da, kjente jeg.

Minstemann sovnet til høøøy musikk fra mannen min, som ikke har rent lite anlegg hva lyd angår. Det blir hva man gjør det til, ja :)

Skrevet

Så slitsomt for dem!

Vi har et vennepar der man måtte være veldig stille når babyen var lagt, men det var baby nr 1, jeg tviler på at de har de samme reglene for nr 3.

Skrevet

Vet om noen som slo av lyd på både ringeklokke og telefon etter at ungene var lagt, for de kunne jo våkne...

Gikk jo ikke an å få fatt i de, ikke på melding en gang.

Yngste i den familien er rett og slett sjefen i huset. Alt styres etter henne, tragisk!

Andre jeg kjenner støvsuget konsekvent når ungen sov, for at ungen skulle bli vant med lyder. Dette resulterte i at ungen ble livredd støvsugeren da de begynte å støvsuge når ungen var våken.. barnet visst jo ikke hva det var... gikk lang tid før hun ble fortrolig med støvsugeren..

Så er vel viktig med en gylden middelvei tenker jeg:-)

Men seriøst, ikke trekke i snora? Glad det ikke er meg som bor der, tenk når de er syke da.. nei æsj...

Skrevet

Du, vet du hva.. Jeg har hatt et barn med store søvnvansker, og da var det faktisk så ille til tider at jeg ikke kunne trekke i snora en gang. Kunne jo hende det gikk bra, men jeg visste aldri, og orket ikke risikere noe etter å ha holdt på i 2,5 time med å få ham til å sovne. Visste dessuten at han trolig kom til å våkne svært mange ganger i løpet av natta, så da fikk det heller være litt ekkelt i doen gitt. ;)

Det at man "lager" barna selv stemmer ofte kanskje, men ikke alltid. Vi var ikke spesielt stille fra starten av, men det ble likevel sånn, han våknet av ingenting. Det skal sies at det trolig er helsemessige årsaker som forårsaket det da. Minstemann i huset sover mye bedre enn det eldstemann gjorde, og han våkner ikke av stort. Det gjør ikke eldstemann lenger heller heldigvis. :)

Nå skal jeg ikke være kjip altså, for vet at han x´en din har mye rart for seg, men akkurat denne regelen kan det jo være en grunn for. ;)

Skrevet

Jeg tror desverre at du (og jeg) Most Fruitful Yuki ♥08 + ♥10 et et untak der :P

Det høres ikke ut som om det er snakk om barn som har hverken det ene eller det andre problemet i utg.punktet. Spesielt ikke med tanke på at det er gjentakelser i bildet ;)

Men jo, når en opplever barn som virkelig ikke hverken sovner eller sover - enda de gjerne vil - så er det helt lov å unngå alt som kan lage lyd og potensielt vekke de for enhver pris!!

Skrevet

Her har vi også hatt en med søvnproblemer, men alle har trukket ned frem til vi skal sove, MEN står storebror opp om natta, har vi sagt at han kan la være å trekke ned. Man blir nemlig type desperat etter søvn, når man får en unge som våkner av den minste lyd etter det er stille. Det betyr ikke at vi ikke har telefoner/tv/ringeklokke sånn osv på når vi er våkne, men får jeg en tekstmelding kl 02 kan du være sikker på at mini holder det gående i 2 timer. Vi skulle ha en unge som tålte lyd, men vi resignerte etter 2 mnd uten søvn.

Skrevet

Ja, det er så lett å si at en bare skal leve akkurat som før, så lærer barnet seg å sover gjennom hva som helst. Jeg skulle også ha et barn som tålte lyd uten problem - ha-ha - dumme foreldre som listet seg på tå og slo av lyden på tv'en.

Men - etter å ha fått utlevert et barn som våknet av absolutt alt - inkludert hvisking i andre rom - så gjør en det som trengs for å få barnet til å sove. Vi slet forferdelig med søvnen hennes hele første året - og da å bråke unødvendig kom ikke på tale - da kunne vi holde på 2 timer igjen for å få henne til å sovne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...