Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Åh, det ville jeg virkelig ikke høre! Det måtte jo komme, hun begynner jo å bli stor, men likevel... Jeg føler meg virkelig som et usselt menneske, som overhodet ikke klarer tanken på å gå gjennom en fødsel til." Alle" gjør jo det, uten problemer. Jeg kjenner bare i hele kroppen at jeg VIRKELIG ikke vil!! Arrrgh
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Du er ikke alene!Og du er ikke ussel,er sikker på at barnet ditt har det fantastisk selv om hun ikke har søsken:) Barnet mitt har ikke begynt å spørre om dette enda,men jeg vet det kommer en dag...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Kanskje det er på tide å snakke om fenomenet enebarn, og alle godene som følger med når man er eneste barn i familien. Det er jo økonomisk sett en stor fordel. Og forklarer man det med barneord, så kan det hende du slipper fremtidig søskenmas. Her skal vi også bare ha en, har vi bestemt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Vær ærlig med barnet og fortell at ikke alle mammaer har mange barn. Vi har vært gjennom mange runder med datteren vår. Etter flere år med forklaringer om at ikke alle familier er like store og ikke alle har søsken så har vi nå måtte begynne med en ny forklaring ;-) Ikke alle søsken kommer ut av samme mage og noen babyer har 2 mammaer og pappaer osv fordi vi nå er blitt fosterfamilie. Barna forstår og godtar utrolig mye hvis de bare får en forklaring på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå