LiMette og lillegutt Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Måtte av ulike grunner dessverre gi opp ammingen og gå over til Nan. På barselklinikken mente de at han bør minst få i seg 80 ml. til hvert måltid, men syns det ofte er veldig vanskelig å få i han mer enn 60-70. Han blir så trøtt, og ligger og presser leppene sammen. De siste ml. blir igjen i flaska med mindre jeg nesten tvinger det i han. Hvor mye får deres babyer på et par uker? Og hvor ofte mater dere? Som regel vil lillegutt ha hver 3. time, men det kan gå opp imot 4 også. Normalt, og ok? Alt en skal lure på altså...
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 husker jeg var i kontakt med barsel poliklinikken når han var 16 dager, og viste ikke mine arme råd. hadde nemlig fått vite når jeg var der og han var 8 dager at han skulle spise 70-80ml, mens min lille krabat bare ville ha 50-60. men til gjengjeld spiste han hver 3 time, mot hver 4 time som de anbefalte. fikk da vite at så lenge han la på seg bra skulle jeg ikke tenke på det, men la han spise det han selv ville. er du usikker på om han legger på seg kan du jo veie han på helsestasjonen, da ser du fort om 60-70ml er nok for din baby.
LiMette og lillegutt Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar, skal ta en ekstra tur på helsestasjonen vi da. Man blir så bekymra for om alt er greit med disse små altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå