Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Minien hadde påvist ørebetendelse på 1 årskontrollen, var i dag på kontroll 1 mnd etter og hadde fremdeles ørebetendelse. Han har ingen tilsynelatende plager med dette, viser ingen tegn til smerter, har ikke feber. Legen sa jeg skulle komme tilbake til kontroll igjen om en måned til... Han fikk ikke pencilin, ettersom han ikke har noen plager med dette. Lurer på om det er noen andre som har erfaring med dette? Synes jo det er litt skummelt at han har ørebettendelse og ingen plager med det. Og så skal han bare gå rundt å ha dette...? Han har hatt det i minimum 1 mnd, vet ikke hvor lenge før kontrollen han har gått med dette.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Han har det som heter kronisk ørebetennelse. Denne typen gir ikke så mange sykdomstegn, men kan være slitsom for barnet. For det tærer på kreftene når kroppen hele tiden jobber med det. Hvordan er temperaturen til barnet? Litt høyere enn 37 grader? Kanskje 37,4-37,8? Om dette ikke går over, så må nok ungen ha dren. Dette er litt av det de kaller væske på mellomøret. De kan gå med det mer eller mindre i månedsvis, ja kanskje åresvis.... Jeg har et barn som hadde dette LENGE. Helt til det ble lagt inn dren.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar. Mener han har normaltemp på ca 37 grader. Men ligger sjeldent/aldri under dette. Hvordan merker du det på barnet ditt? Trøtt/slapp/mat/søvn osv.. Jeg merker ingenting av dette på min, eneste er maten han begynner å tulle med. Jeg har bare ytenkt han begynner å bli litt matlei, men kansje det kan ha en sammenheng med dårlig matlyst som en ofte kan ha når en ikke er helt i form..?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Jeg hadde også det de kalte kronisk ørebetennelse da jeg var liten. Hadde væske i mellomøret, og gikk med dren lenge, 1,5 år. var veldig mye plaget før jeg fikk drenet. 4 år. Men kan kun huske å ha hatt ørebet. 1 gang etter det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå