Gjest Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Man skal jo vise litt selvinnsikt, men bør jo svare med litt kløkt. Hva svarer dere på sånne spørsmål? Eller om du sitter på andre siden av bordet; hva "liker" du å høre? Vet at det å si sånne ting som egentlig er positivt for jobben lett blir gjennomskuet. Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg... :-/
Gjest ->>- Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Ei jeg kjenner påstår at hun konsekvent svarer "Jeg blir en skikkelig hurpe når jeg venter mensen," og at det like konsekvent får mannlige intervjuere til å skifte tema. Fått jobb har hun jammen også. =P
Libido- Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jeg skriver "dårlig på å gi fra meg oppgaver, fordi jeg helst vil gjøre ting selv" og noe mer.. kommer ikke på.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Du, vet du hva, jeg hater sånne spørsmål. Men når jeg blir nervøs eller engasjert så snakker jeg veldig raskt og sist gang så nevnte jeg dette. De lo litt fordi de hørte det jo veldig godt (jeg var utrolig nervøs nemlig). Og jammen fikk jeg ikke jobben også. Så noe som er sant er vel tipset mitt da. Det viser selvinnsikt om ikke annet.
abella Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Det beste er å være ærlig. Men samtidig må det være noe som er relevant for den stillingen du søker på. Jeg hadde et intervju i forrige uke der en fyr svarte omtrent: "Jeg er ikke så sosial som de andre synes jeg burde være. Jeg foretrekker å gjøre ferdig de oppgavene jeg jobber med fremfor å henge ved kaffemaskina og skravle med de andre" Det var et skikkelig smiskesvar synes jeg, og vi ba han svare på spørsmålet på nytt. Det telte ikke positivt for den kandidaten! Eksempler på egenskaper som mange har som kan nevnes er: detjalorientert - dvs for nøye, vanskelig for å avslutte oppgaven utålmodig - misliker at prosesser tar lang tid, kommer for raskt med en konklusjon rotete/ustrukturert - har ikke noe godt system behov for rammer - liker ikke jobbe selvstendig Det som er viktig er at når du nevner dine dårlige sider, sier du samtidig noe om hva du prøver å gjøre for å veie opp for dem, sånn at det negative ikke blir det inntrykket intervjuerne sitter igjen med.
♡ A & E ♡ Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Jeg hater og slike spørsmål og svarer som regel at de dårlige sidene lar jeg ligge hjemme
Mandalas Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Jeg sa sist at jeg var litt surrete/ distre og for sjenert. Jobben fikk jeg, og de sa flere ganger at jeg ga et veldig positivt inntrykk
Potetstappe Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 http://www.vgtv.no/?id=32719&category=62
Gjest Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Tusen takk for mange svar. :-)) Da skal jeg "preppe" meg videre til jobbintervjuet. Dette er drømmejobben, så jeg gleeedegruer meg!!! :-D
~sjiraff~ Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Du svarer det som er riktig for deg ) Jeg svarte at jeg kan være utålmodig i opplæringssituasjoner og bli irritert på folk som ikke skjønner ting så fort som jeg synes de burde skjønne det, men at jeg allikevel var forholdsvis god på å ikke vise utad at jeg ble irritert. Dessuten fortalte jeg at jeg ikke var kjempegod på å holde møter uten å være dødsnervøs i forkant, og at jeg lider av en anelse telefonskrekk frem til jeg blir trygg på hva jeg holder på med. Jeg fikk jobben )
Gjest Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Sjiraff; godt svar. :-) Jeg er tolmodig, men er ikke glad i rutinearbeid. Så jeg blir å si det iallefall. Jobben er ikke veldig preget av faste rutiner. Nei, jeg skal ikke ta andres dårlige sider, har nom med mine egne. :-P Må bare formulere de riktig. :-)
Sweet Amber Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Haha, den var genial. Den skal jeg herme etter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå