Bubba75 Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg har halsbetennelse, og da jeg var hos legen på fredag var jeg temmelig syk. Med høy puls og høyt blodtrykk var jeg sånn jeg forsto legen, ikke veldig langt unna en sykehusinnleggelse. Nå går jeg på antibiotika og det virker. Ble veldig fort mye bedre, men så har det stagnert litt. Har ikke feber, vondt i hodet eller hals mer, men er innmari sliten. Hvor lang tid må en regne på å blir bra fra noe sånt? Syns liksom ikke halsbetennelse er en ting man er borte fra jobb i dagesvis for... Ikke fikk jeg sykmelding heller. Regnet liksom at jeg kom til å være på jobb igjen i morgen jeg (jobber halv jobb), men ut fra dagen i dag, så er ikke det aktuelt. Har ikke lyst til å dra tilbake til legen for å få sykmelding. Hater å be om det. Har følt meg som en hypokonder de gangene jeg har spurt tidligere.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Jeg var tidligere plaget av halsbetennelse, 5-7ganger i året var hel vanlig. For meg gikk det ca en uke... jeg var ikke i stand til å gå på jobb.. var utslått.. jeg håpet vel alltid jeg skulle komme meg, men etter 3 dager og jeg ikke ble bedre, gikk j0eg til legen, da måtte jeg få sykemelding. Etterhvert skjønte jeg jo symptomene, men fikk ikke medisin før det hadde gått noen dager uansett.. måtte se det an.. Var vel innom alle legene som jobbet på legevakten.. ene måtte jeg krangle med, hadde da dobbeltsidig halsbetennelse, og legen satt og leste i en bok, tok en haug med prøver. Kunne ikke gi meg antibiotika uten å vite hva det var..Han var ny, det skjønte jeg, men jeg hadde allerede ventet lenge før jeg kom til, og ville bare hjem. Jeg spurte om han kunne se hvor mange ganger jeg hadde vært på legevakten det året, og årsaken til det; det var 7.gangen, og det var halsbetennelse hver gang. Så da skrev han ut medisin og jeg fikk gå hjem. Du sier halsbetennelse ikke er grunn nok til å være borte fra jobb i dagevis på.. da har du ikke hatt skikkelig halsbetennelse! Jeg var utslått etter noen dager med feber, poblemer med å spise og drikke... klart du er sliten etter noen slike dager. Jeg lærte at det ikke hjalp å gå tilbake på jobb før jeg var helt fin igjen, de gangene jeg så gjorde, fikk jeg som oftes et lite tilbakefall kort tid etter, eller så gikk jeg å hanglet en uke eller 2 etterpå... Jeg fikk tilslutt fjernet mandlene mine, og jeg har ikke hatt halsbetennelse på 7år! Det er helt fantastisk! :-) Er du ikke bra, såber du om sykemelding. Ingen som takker deg for at du går syk på jobb! God bedring:-)
Bubba75 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2010 Nei, du har helt rett. Jeg har aldri hatt halsbetennelse før i det hele tatt. Hatt feber for første gang på minst 20 år. Selv om den ikke var veldig høy, så var jeg ikke i stand til å gå ut av senga i flere dager. Har hvertfall sagt fra til sjefen om at jeg ikke kommer i morgen. Hun hadde en tidligere erfaring med halsbetennelse som endte med blodforgiftning, så hun var veldig forståelsesfull... Halsbetennelse går jo feks i bhg med jevne mellomrom, og jeg har venner som har det innimellom, men ikke hørt om noen som har vært såpass syk av det. Har følt meg litt pinglete for å si det som det er. Jeg var også på legevakta. Ble sendt hjem med beskjed om at jeg hadde kyssesyken (streptokokktesten var negativ) og at jeg skulle oppsøke fastlegen etter to dager for ny kyssesyketest. Fastlegen tok en kikk i halsen, sa at det helt sikkert var halsbetennelese og ikke kyssesyke. Sa det ikke var noe vits i å teste for streptokokker, for det kunne være en annen bakterie og jeg skulle ha antibiotika uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå