Gå til innhold

NAV-halleluja

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid grudd meg for NAV søknad og hatt "litt" (les MYyyyyyyye :-P) problemer med de fra før, men denne gangen gikk det rasende fort og bra!!

Et lite tips til alle som skal søke foreldrepenger: om man er usannsynlig nøye og sjekker hundre ganger med nav om man har med alt dokumentasjon før man sender søknaden tror jeg man kan være like heldig som meg :-D

to uker fra innsendt søknad til motatte penger selv på et av oslos mest "befolkede" nav kontor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier seg jo selv at om du sørger for at all dokumentasjon er med og at skjemaet er korrekt utfylt så går det fortere.

Om du klikker deg gjennom på nav.no så kommer det opp en huskeliste over alle vedleggene som må følge søknader, så det burde ikke være så vrient. Men flott at du er fornøyd!

Skrevet

Hehe, ja man skulle tro det, men jeg har faktisk opplevd at NAV har mistet papirer jeg har levert inn begge gangene jeg har søkt om foreldrepenger. Godt de noen ganger gjør det uten å tulle så fælt da:) Føler noen ganger at å få gjennom en søknad hos nav er som å skulle ha treåringen min til å kle på seg: Legge alt til rette, si tydelig og gjentatte ganger hva man vil, innhente ungen/NAV når han blir distrahert og glemmer hva han drev med, masemase, rose når han begynner å få det til, gjenta hva som skulle gjøres, masemase og SÅÅÅÅÅÅ APPLAUS!!

Skrevet

fungerer greit når man har "standard" fordeling av permisjonen.

- Vi sendte inn over 25skjema sist, og alle var til og med sjekket av en tidligere NAV ansatt!

- ikke kunne de telle heller, og prøvde å gi oss 3uker mindre permisjon (tilsvarende de 3ukene vi begge hadde vært i jobb).

Skrevet

det er nettopp det som er greia her og vi er freelancer, får et sykt barn etc så det er ikke BARE å følge smørbrød lista på nav som noen her sa....

derfor fikk jeg sjokk når det ordnet seg så fort og faktisk var rett mht sum etc...

ja kjennert til det at de roter bort papirer, engang jeg hadde samlet sammen 40 stk årsoppgaver for fjoråret greide de å rote bort 3 eller 4 ganger........

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...