Gå til innhold

Hvorfor ikke mandariner?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor man ikke får mandariner her til lands? Googler man står det over alt at mandarinen har forsvunnet fra det norske markedet, men ikke hvorfor ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel fordi klementiner er søtere, ikke har steiner (vanligvis) og er lettere å skrelle, iflg. wikipedia. Mandarinen ble vel rett og slett utkonkurrert.

Skrevet

Man får mandariner en kort periode, om våren/til påske. Jeg har kjøpt i asiatiske butikker og på Obs!

Skrevet

Joda, jeg vet jo om steinene. Jeg har spist mandarin mange ganger jeg :) Selv synes jeg ikke steinene gjør noe og liker godt den sterke og ikke så søte smaken og visste ikke det var derfor den er upopulær.

Skrevet

Det er forresten irriterende mange klementiner som faktisk har steiner. Og enda verre: en del av klementinene er så tørre at de bare må kastes. Attpåtil ligger det så mange halvråtne klementiner ute i butikkene at kundene selv må stå og studere hver eneste en før man putter dem i plastposen.

Skrevet

Huff, ja. Jeg bodde i frankrike et par år og ble bra bortskjemt med god kvalitet på frukt og grønt. Dessuten var butikkene veldig nøye med å merke alt med riktig navn. Der ligger klementiner pent ved siden av mandariner og ørten krysninger av diverse sitrusfrukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...