Gjest Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg lurer på hvorfor man ikke får mandariner her til lands? Googler man står det over alt at mandarinen har forsvunnet fra det norske markedet, men ikke hvorfor ...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det er vel fordi klementiner er søtere, ikke har steiner (vanligvis) og er lettere å skrelle, iflg. wikipedia. Mandarinen ble vel rett og slett utkonkurrert.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Man får mandariner en kort periode, om våren/til påske. Jeg har kjøpt i asiatiske butikker og på Obs!
Gjest Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Joda, jeg vet jo om steinene. Jeg har spist mandarin mange ganger jeg Selv synes jeg ikke steinene gjør noe og liker godt den sterke og ikke så søte smaken og visste ikke det var derfor den er upopulær.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Det er forresten irriterende mange klementiner som faktisk har steiner. Og enda verre: en del av klementinene er så tørre at de bare må kastes. Attpåtil ligger det så mange halvråtne klementiner ute i butikkene at kundene selv må stå og studere hver eneste en før man putter dem i plastposen.
Gjest Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Huff, ja. Jeg bodde i frankrike et par år og ble bra bortskjemt med god kvalitet på frukt og grønt. Dessuten var butikkene veldig nøye med å merke alt med riktig navn. Der ligger klementiner pent ved siden av mandariner og ørten krysninger av diverse sitrusfrukter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå