Gå til innhold

Tips mot hekseskudd i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bare legge noen papirer ned i sekken att dattra mi i dag. og Bang sa det så sto vi der.. Haff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, hekseskudd er ikke noe særlig. Har bare hatt det en gang, og da måtte jeg bare ligge rett ut, pluss at jeg fikk smertestillende/muskelavslappende (sterke?). Trøsten er at det gikk fort over, da... Noen dager senere var alt greit igjen....

Utenom piller og hvile, kanskje varme hjelper?

Lykke til!

Skrevet

Selv sverger jeg til kiropraktor ved utglidninger/lumbago etc. Skaansomt og veldig effektivt!

Det er viktig aa vite aarsaken til ryggsmertene för man behandler med varme. Hvis du har en utglidning i ryggen, hovner musklene rundt utglidningen opp og blir betente, og da er den rette behandlingen med IS - 20 min paa, 1 time pause, 20 min med is osv. Da skal du feks. gaa saa mye du klarer (uten aa overdrive), og ellers ligge; unngaa aa sitte for mye.

Betennelsesdempende og smertestillende hjelper ofte ogsaa, men bör selvsagt avklares med lege (regner med du er gravid) - og demper ofte symptomene, men gjör lite med aarsaken.

Lykke til!

Skrevet

Signerer hun over. Kiropraktor - han anbefalte is, 20 minutter om gangen, og forsiktig bevegelse. Unngå å sitte for mye.

Skrevet

takker så mye for svar.. :) ja er gravid og vil ikke risikere noe. men ringte legen og der fikk jeg beskjed om og ta paragin forte... kan jo umulig væra vettu den legen der.

prøvde med varme dusjer før i dag. og nå skal jeg teste med is. blir det ikke bedre til i morgen får jeg teste kiropraktor igjen.

Skrevet

Jeg har det samme..... var hos lege som også anbefalte pinex forte. Jeg tenkte jo som deg at det var skadelig, men hun sa at det kun var skadelig dersom jeg spiste det hele svangerskapet, da ville barnet bli født med abstinenser.... Jeg valgte en paracet i stedet;) og fysio!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...