Gå til innhold

Hvordan er sexlivet deres i svangerskapet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet det er privat, men føler likevel at kanskje flere enn meg lurer på hvordan andre har det for å sammenligne mitt eget samliv.

 

Jeg er nå 20 uker på vei og merker at hele kroppen er i total forandring. Det gjelder ikke bare den voksende magen, men også resten av kroppsdelene. Håret mitt har forandret farge, utholdenheten er endret og jeg blir mye fortere sliten, smaksløkene er endret, nesen er tett, men rarest er dette med hovne kjønnslepper og endret sexuell drift. Jeg er ikke like kåt som jeg pleier og det krever mer kos på forhånd for å få meg med. Ofte er jeg alt for trøtt og har sovnet før han har lagt seg i senga. Og jeg savner det! Savner nærheten mellom oss, bare det å ligge naken inntil hverandre og nyte oss :) Det verste er at det er for smertefult å gjennomføre et samleie. Det er for tørt, for trangt, sårt, ømt...alt! Det gir meg liksom ikke noe utenom grimaser og litt panikk. Derfor har det ikke blitt noe av på alt for lenge.

 

Vi har snakket om dette underveis heldigvis. Og har benyttet andre metoder for å tilfredstille hverandre (og det er jo ganske spennede også). Og i går kveld hadde vi et magisk øyeblikk som jeg skal leve lenge på. Vi var nær hverandre og kyssene var het og etterlengtet. Det var deilig :)

 

Hvordan er det med dere andre? Er det bare meg som opplever litt frustrasjon rundt dette? Andre sier jo at sexlivet blir bedre når man er gravid. Vi er ikke alle like, det er iallefall helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Du r ikke alene om det du opplever. Jeg har det helt likt og jeg er i uke 21.

Det er til tider svært frustrerende når vi skal ha sex, det er ømt, vondt og veldig sårt. Til tider må jeg avbryte samleie, men vi har heldigvis en åpen dialog om dette oss imellom.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre! Føler meg til tider helt håpløs. Det er utrolig kjedelig å måtte avbryte samleiet når jeg egentlig har lyst til å gjennomføre det. Godt å høre at jeg ikke er "unormal".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym:)

Mitt tips til dere er og bruke god tid på forspill,og bruke glide middel.

Det vil nok gjøre forholde mellom dere seksuelt,slik som det var før du var gravid. Dere kan også legge inn kose pauser når du blir sliten,slik du får hente deg inn og få tilbake energien din til mer kos. Jeg har ikke problemer med dette selv i dette svangerskapet her. Men mitt første svangerskap i 2007/2008 fikk vi litt problemer i uke 25. Da tok bi oss god tida til hverandre og brukte glide middel og hadde sex i dusjen. Det var veldig godt med tanke på at varmen fra dusj strålene på kroppen hjelper deg og slappe av. Håper dere finner ut av det. Dere kan også prøve masere hverandre med massasje olje.På den måten er dere nær hverandre og kan nyte hverandres nakne kropper.

Lykke til Anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke man kunne brukeglidemiddel når man var gravid jeg, mener jeg har lest det, men kan jo ta feil :)

 

Jeg orker ikke noe, har vært kjempe dårlig i mange mnd, og øm i magen så tanken gjør så jeg får vondt,

tror ikke mammen har så lyst heller så det er jo like greit da,

men vi koser oss med magen og er veldig nære hverandre i denne tiden, vi gleder oss og koser oss til den lille kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut det der. I utgangspunktet kjennes det ut som jeg aldri har lyst, men om jeg får god nok oppvarming, kan jeg komme på gli. Men det er kjedelig å alltid føle seg motvillig. Jeg er jo glad i kjæresten og har lyst til å være nær han, men jeg skulle gjerne foretrukket å bare kose og ligge intill. Selve sexen er ikke så farlig for meg nå... Jeg tror kommunikasjonen er det viktigste. Kjæresten vet det ikke handler om han og han vet også at han kaan nok få "overtalt" meg, men det krever jo litt ekstra av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sex 1 x. pr uke, orker ikke mer pga jobb, barn og oppussing av hus. Dessuten går det bare i misjonærstilling fordi alle andre stillinger er ubehagelige, litt kjedelig, men.. Er nesten 20 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. :)

Jeg har det helt motsatt. Jeg kan ikke få nok av kjæresten min! Blir fortere sår og øm, og det er ikke til å legge under en stol at jeg er "tørrere" enn normalt, men glidemiddel fixer dette meget bra! Og jeg har ingen som helst dårlig samvittighet for å bruke glidemiddel! Det er så mye hysteri om alt man ikke burde gjøre eller spise, at skulle man følge alt dette hadde man sultet eller kjedet seg ihjel! Man må bare høre på kroppen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glidemiddel er ikke farlig å bruke under graviditet, og ofte anbefaler jordmor/lege å bruke dette under svangerskap nettopp fordi noen opplever ekstremt tørre slimhinner som kan forårsake blødninger og det igjen skaper engstelse ift svangerskapet.

 

har som regel stor sexlyst og har hatt dette i alle mine svangerskap, men føler meg sliten og udelikat for tiden så det blir likevel ikke så mye kos i hverdagen, men hva gjør man ikke for den lille? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke dere sinnsykt øm neders i magen?

hvis jeg har våte drømmer og merker at det skjer noe så

våkner jeg at det gjør "vondt" nederst i underlivet,

jeg er nok mer redd enn jeg er ukåt (hehe)

det er nok pga det er mitt første svangerskap, men tror ikke min mann har så lyst han heller med tankte på at han vet hva som ligger der inne hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexlivet her i huset er ikke noe å skryte av for tiden... Jeg har lite lyst, og er stort sett ekstremt trøtt når jeg legger meg om kvelden (og det er da vi har mulighet til sex..). Det blir kanskje 1 x per uke. Noen ganger er det godt for meg også, mens andre ganger føler jeg ikke så mye.. Vi bruker mye glidemiddel, har ikke sjans uten. Er veldig tørr! Man kan gjerne bruke glidemiddel når man er gravid, det er anbefalt i flere "gravidbøker".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det går fint an å bruke glidemiddel ja, men flere steder har jeg lest at det skal være vannbasert. Det får man fra apoteket, RFSU.

 

Vi har også litt problemer, det vil si jeg, jeg er altfor tørr og blir bare ikke kåt! I tillegg har jeg problemer med bekkenet, så det gjør ikke saken bedre. Det som irriterer er at jeg stadig drømmer om at vi har sex, men når jeg er våken er det en helt annen sak. Mannen min er heldigvis forståelsesfull, selv om han hadde lest i en bok at i femte måned så kunne kvinnen plutselig få økt seksuell apetitt...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...