Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Får ikke i meg drikke, (pga kvalme) . Har vondt i hodet, svimmel, tørre lepper, tørr i munnen/halsen. Tisser lite og helt mørkt. Og huden holder seg hvit lenge hvis jeg trykker på den ! Hva gjør jeg når alt jeg prøver å drikke kommer i retur? Ikke gravid!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Var innlagt forrige uke og fikk veske der, og skal til legen igjen om to dager. Så tror jeg venter til det! Men skulle fått i meg ett eller annet flytende! Hi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Tre dager uten væske er grensen for hva kroppen tåler. Du kan ikke vente i to dager til, dersom du ikke får i deg noe som helst.
Gjest Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Du drikker likevel. Ta små slurker med f.eks et minutts mellomrom. Kald drikke er ofte mer fristende. Hvis du ikke får i deg væske må du få hjelp. Du beskriver tegn på dehydrering.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 klarer du å få i deg noe mat da? er væske i mat også. :s
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Ring legen og forklar hvordan du har det, så er det opp til dem om du kommer inn eller ikke. Drikk små slurker ofte, prøv gjerne med eplemost blandet med farris, en teskje hvert 5. minutt
Lammelåret Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Du må finne ut hvorfor det er slik og gjøre noe med årsaken. Hvor raskt kommer det opp igjen når du drikker?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Spise har jeg ikke gjort siden fredag. Orker ikke. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn . Har feber og en infeksjon i kroppen, men legene fant ikke ut hvor den sitter. Drikken kommer opp igjen med en gang. Selvom jeg bare fukter munnen/halsen. Hi
Lammelåret Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Det kan være at du trenger å presse deg over en grense. Når du går uten mat og drikke lenge vender kroppen seg til det og får motstand mot næring. Hold væsken i munnen så lenge du klarer og svelg. Forsøk dette systematisk og øk gradvis. Du må ha væske for ikke å bli svimmel. Hva har legene sagt?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 Legen har sagt jeg må ta kontakt igjen hvis ikke jeg er blitt bedre. men jeg venter til onsdag når jeg har time. Vil ikke innlegges igjen. Takk for råd! Hi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 til hi: ring legen og forklar situasjonen. så kan de gi deg faglig begrunnede tips til what 2 do, evt legge deg inn i dag om det er det som er riktig å gjøre. lykke til
Gjest Skrevet 22. november 2010 #15 Skrevet 22. november 2010 Man kan gå lenge uten mat så lenge man får i seg drikke. Du må ikke gi opp men fortsette å prøve å drikke. Hvis du i løpet av noen timer ikke har klart det må få du be om hjelp av lege. Dehydrering kan være farlig ,også for voksne!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #16 Skrevet 22. november 2010 Legene sa at hvis jeg ikke ble bedre måtte jeg ta kontakt igjen. Men vil ikke legges inn igjen. Så jeg venter til timen min på onsdag. Selvom jeg vet at det ikke er bra i det hele tatt. Men orker virkelig ikke akutten en gang til! Takk for råd! Hi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #17 Skrevet 22. november 2010 Har prøvd å lese litt om det, men finner mest om barn bare . Jeg får se om jeg tar en tlf direkte til akutten seinere eller venter og ser an formen til imorgen. Takk nok en gang for svar! Hi
Gjest Skrevet 22. november 2010 #18 Skrevet 22. november 2010 Det finnes jo en mellomting mellom innleggelse og å sitte og vente på hjertestans pga dehydrering da. Du kan be om å få kvalmestillende medisiner som du kan bruke et døgns tid eller noe for at kroppen skal rehydreres, for eksempel. Det fikk jeg "lov" til å prøve en gang jeg var veldig dårlig.
Gjest Skrevet 22. november 2010 #19 Skrevet 22. november 2010 Huff, ta godt vare på deg selv. Helsa er noe av det mest verdifulle du har. Jeg blir engasjert fordi svigermor nesten strøk med fordi hun nektet å be om hjelp da hun hadde samme problem som deg i fjor :-(
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #20 Skrevet 22. november 2010 Jeg fikk kvalmestillende intrevanøst på sykehuset, og det hjalp ikke. Men de har jo kanskje andre ting jeg kan prøve og. Hi
Gjest Skrevet 22. november 2010 #21 Skrevet 22. november 2010 Ene niesa mi var mye kvalm og jeg vet det finnes forskjellige preparater de kan prøve ut. Det finnes stikkpiller du an ta hjemme, for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #22 Skrevet 22. november 2010 Jeg føler at jeg bare maser hvis jeg ringer, siden de ikke fant ut noe når jeg var der. Men det var jo tegn på at noe er på gang, siden jeg hadde feber og crp som steg jevnt og trut! Men de fant ikke ut hva som gjør det! Hi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #23 Skrevet 22. november 2010 Dette er en potensiell livstruende tilstand hvor du ikke skal vente med å kontakte lege. JA det er ubehagelig å bli innlagt, men det er jammen værre å miste livet!! Ring legevakten når den åpner, slik at du kan få en vurdering.
Gjest Skrevet 22. november 2010 #24 Skrevet 22. november 2010 Kjære deg da, de ba deg jo til og med ta kontakt hvis du ikke ble bedre av deg selv. At legene ikke fant noe betyr jo ikke at de mener du dermed er frisk! Hør på meg og ring.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #25 Skrevet 22. november 2010 Selvfølgelig ringer du legevakten i kveld om du ikke ringte legen i dag! Noe annet er bare tulletet, skikkelig tullete om situasjonen er lik enda! Man spøker ikke med slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå