Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 6 timer max, men det er nok vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Alle barn er forskjellige. Jeg synes mellom 10-15 er en fin tid, men vanskelig å gjennomføre om man jobber fulltid eller går skole på heltid.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Mellom 5 og 6 timer. For meg så er dette heldigvis mulig Jeg studerer fulltid men har mange studiedager+ dager hvor jeg har ettermiddag/kveldsundervisning. Noen dager begynner jeg senere(da kan mannen hente). Mens noen dager blir lange da pga full skoledag. Da er hun der ca 7-8 timer. Men det er kun de dagene jeg har skole fra morgen til ettermiddag. Det er kanskje tre dager i mnd eller noe. Når jeg jobbet fulltid var hun der i 9 timer hver dag hadde ikke så mye valg akkurat. Det var tungt for meg,men i følge personalet så gikk det bra. Hun trives kjempegodt, men alikevel det er en mye bedre hverdag nå, for oss begge. Så nå skal vi nyte disse tre årene men når jeg begynner å jobbe igjen så er hun 8 år og da er det ikke fullt så ille føler jeg. Hadde skikkelig dårlig samvittighet når jeg jobbet fulltid fra hun var 2-5 år. Men må man så må man
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Jeg synes ikke det bare er antall timer som avgjør hva som er optimalt, men barnehagens rutiner også. Jeg kan levere akkurat når jeg vil om morgenene, allikevel stresser jeg litt for at de skal være der innen 9. Det fordi da begynner de organiserte aktivitetene som er veldig morsomt for dem og best å få med fra starten av. Det samme gjelder ved henting også. Da drøyer jeg litt så de får med seg samlingen hvor de aller koser seg rundt bordet og spiser frukt. Å levere og hente midt i dette for å korte ned en time eller halvannen synes jeg er verre for å absolutt gi dem kortest mulig dager.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Sønnen vår har trening kl 9 og 14.30. Hver økt er ca 45 min og han forventer å få leke litt både før og etter, så for ham er den optimale dag fra ca 8 - 16. Vår minste derimot kunne nok godt tenkt seg å være der fra 8 til 15 (hun sover to timer og så blir hun illsint hvis vi henter før hun har fått leke ute en stund).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå