Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Hvem ønsket og plukket det ut? Samboer mener det er min greie, og ikke noe vi skal ønske oss sammen til jul (og gnieren vil gjerne ha penger i gave, synes ikke det er en gave i det hele tatt jeg, og kjempekjipt å få). Men det var han som valgte fatene, og bestemte at vi skulle ha stpre fat. Han sier nå at vi likegodt kunne hatt noe ræl fra IKEA.. Ikke at vi krangler om dette, men hvordan er det hos dere? Er ikke ting til hjemmet noe man får sammen?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Fin serviset vårt er middels dyrt. Ikke fra Ikea...ha,ha.....Vi har ministrå fra Porsgrund, og jeg vet at flere har dette serviset som hverdags. Jeg og mannen ønsker oss gaver sammen vi. Sjeldent at vi får noe hver for oss. Ting til hjemmet får gjerne min mann til bursdagen sin også.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Vi har Magic Divine fra Royal Bone China, koster 375 for et middagsfat. Ville aldri kjøpt det selv, men det er stas å få i gave. Skikkelig fint, og høytidelig å bruke.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Jeg/vi har dyrt finservise. Jeg begynte å samle på det før jeg traff samboeren min. Det er Gray Pearl fra Villeroy & Boch. Begynner å få komplett nå, mangler bare noen deler til middagsserviset. De største og dyreste. Blir vel til at vi ønsker oss de når vi en gang gifter oss. Ellers er det stort sett jeg som har fått delene i gave, selv etter at vi ble samboere. Ser ikke problemet i det jeg da.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Synes det kommer litt ann på hvem gavene er fra. Fra hans familie må han jo få lov til å ikke ønske seg servise, samme med venner som er hans. Og jeg skjønner jo godt at det ikke er det morsomste man kan få. Hvor gamle er dere da? Her i huset har vi ikke finservise. Jeg bryr meg ikke noe særlig, og mannen enda mindre. En dag, kanskje. Nå hadde vi ikke en ordentlig bryllupsfest (ingen foreldre tilstedet, bare 4 gjester totalt) så tror det blir noe sånt vi ønsker oss da. Men du kan jo ikke tvinge ham til å ønske seg ting, det blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Heh, nei vi har ikke dyrt "finservise", jeg syns det er skikkelig kjerring å samle på sånt. Det vi bruker til hverdags og fest er faktisk kjøpt på Netthandelen, 7-800,- for 12 middags- og kaffesett. Fine og enkle og passer perfekt min/vår smak!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Neida, ikke snakk om å tvinge.. Men det var hans familie som bad oss om å velge oss servise, så de skulle ha noe å gi, og han var med på å plukke ut. Det er snakk om gaver fra tanter, onkler, søsken osv. De som ikke aner hva de skal gi. Det er da dødskipt å få penger og gavekort på vinmonopolet, vi kan da holde oss med alkohol selv...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Vi har to ordentlige/dyre middagsserviser, et juleservise og et "vanlig" penservise. Juleservise er enda ikke komplett, og vi ønsker oss deler vi mangler sammen til jul. Det er tross alt en gave til oss som par/familie. Det andre penservise fikk vi komplett (frokost/kaffe og middag i samme) da vi giftet oss. Vi var da sammen å plukket det ut, og altså sammen om å ønske oss det. Nå ønsker vi oss alltid gaver sammen til jul da, synes det er frekt og barnslig å ønsker seg hver sine ting. Egne ting ønkser vi oss av hverandre og til bursdagene våre.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Serviset er vårt felles, plukket ut i fellesskap og er gave vi får sammen.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 vi har ikke finservice. ikke så opptatt av det. vi har fra ikea, he he.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Jeg har silver superior kaffeserviset fra royal bone china. dette begynte jeg å samle på selv, siden ingen i min familie har brukt å gi sånne gaver.. synes det er dumt egentlig, for det er kjempekjekt å ha skikkelige serviser og bestikk! begynte å samle for to år siden, og nå i august hadde tilbords opphørssalg eller hva det heter på silver superior, de skulle slutte å selge det.. og jeg som hadde tenkt å samle på hele serien:( ble lei meg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå