Gå til innhold

Hvor lenge ventet du med å si du var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nesten-prøvere, og vi skal ikke si til noen at vi prøver. Og har faktisk lyst å vente til de 12 ukene er gått.

Husker hvordan det var sist når jeg sa det i uke 7 og alle gikk å spurte, hvor lenge har du igjen nå da? Når skal det begynne å syns egentlig? Og det kunne jeg egentlig tenkt meg å slippe denne gangen.

Men føler det er nesten litt dårlig gjort ovenfor mine nærmeste venner at jeg ikke forteller det til de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første graviditet sa vi det til nærmeste familie i uke 8, veldig planlagt, og vi vari taket av glede, vanskelig å holde det for seg selv. Hadde lyst det skulle forbli i nærmeste familie noen uker til, men svigermor klarte selvsagt ikke dette, og fortalte det til både den en og den andre. Bodde på et lite sted og ryktene gikk, og jeg ante ikke hvem som visste og ikke visste, skikkelig ekkelt.

Jeg hadde noen "ubehagelige" uker der jeg ikke visste om jobben visste det. Var nyansatt, hadde prøvetid, og hadde lyst å vente til uke 12(og prøvetiden var ute) før jeg fortalte det. Men i uke 11 var jeg så usikker at jeg bare måtte fortelle det til sjefen. Det gikk heldigvis bra da.

2. gang bestemte vi oss derfor for å vente til uke 12. Vi følte for litt tid der vi hadde det for oss selv. Graviditeten kom litt uventet denne gang.

Hadde ingen jobb eller sånt å ta hensyn til nå. Men jeg var litt "bitter" på svigermor, så hun skulle ikke få noen tidlig glede denne gangen. Hun er vanvittig nysgjerrig så skulle vel helst visst det i det øyeblikk vi fant det ut selv.

Min mor fikk derimot vite det i uke 8. Men det var fordi jeg visste hun ikke fortalte det videre før uke 12.

Skrevet

Jeg sa det til de nærmeste den dagen jeg fant det ut selv, da var jeg 13 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...