Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg er ikke så aktiv som jeg var før jeg ble gravid. Med ei lita ei på 8 mnd og en mann som jobber mye overtid orker jeg ikke presse inn trening. Men jeg er ute og går hver eneste dag og leker og er i aktivitet med tulla hele dagen. Jeg spiser sunt med litt snop i helgene. Jeg har alltid hatt litt former, men ikke mer enn det. Jeg har alltid kunnet spise ganske mye uten å gå opp, bare stå stille på vekta. Og med litt innsats med maten kunne gå ned i vekt, men nå går det ikke og jeg mister helt motivasjonen. Jeg orker ikke spise mindre enn det jeg gjør, og det jeg spiser er sunt og mettende. Spiser lite og ofte. Prøvde ketolyse over en mnd og gikk ikke ned et eneste gram, mannen gikk ned masse. Kan jeg sjekke stoffskifte/forbrenning hos lege? Skjønner ikke hva som er galt jeg. Går sikkert opp en kg i uka selv om jeg kutter ned på snopet.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hvis du faktisk går opp en kilo i uka uten å vite hva som er galt bør du gå til legen. Det er en ekstremt rask vektoppgang.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jeg vet det. Det er de siste ukene jeg har gått opp så mye, de ukene har jeg faktisk vært flinkest med maten. Så det er litt merkelig ja.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Om du har en unge på 8 mnd har ikke stoffskiftet ditt stabilisert seg etter svangerskapet enda og det kan slå skikkelig krøll på seg i prosessen hos noen. Bestill time hos lege du, det er noen som må ha medisiner i opptil 1,5 år etter fødsel fordi stoffskiftet er helt på utur. Noen får også ødelagt stoffskiftet sitt for godt av hormonforandringene i kroppen etter et svangerskap. Dette finner en lege lett ut av!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Da gjør jeg det. Men føler at legen kommer til å tro at jeg er der for en "quick-fix", at jeg ikke orker å gjøre en innsats, men jeg vil jo bare sjekke. Er alt som det skal må jeg jo bare jobbe litt hardere, og er ting litt i ubalanse vet jeg ihvertfall hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå