Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jenta vår har hatt veldig behagelige dager i barnehagen i snart 1.5 år. Da jeg har jobbet 70% nattstilling, og pappaen har vært student. Kommet i 10-tiden og blitt hentet i 15-tiden. Men nå er mamma og pappa i full dagtidsjobb. Og snuppa blir levert kl 07.30 og blir hentet 15.15/15.30. Får helt vondt i magen av den lange dagen hennes.. Men får det dessverre ikke til på noen annen måte. Jeg har måttet gå ned i stilling, fra 100% til 90 % for å kutte ned dagen hennes litt. Flere som har barn med lange dager i bhg?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Her har vi valgt at jeg jobber 50% for å barnehagedagen mindre. Men leverer allikevel kl.09 og henter kl.16. Vi har litt transportproblemer, så derfor er barna lengre i barnehage enn jeg er på jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 med tanke på at jeg jobber i bhg som sønnen min går i, har han 7,5 timer lang bhg dag... men det er mange barn i bhg vår som kommer før åtte og er der til vi stenger klokka fem.... det syns vi er ganske lenge... jeg syns ikke jenta dere har en så veldig lang barnehage-dag... hørtes ut som om hun har det veldig behagelig selv om hun har fått litt lenger dag...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 har som regel ca 6 timer i bhg, men det er fordi jeg er forholdsvis mye ufør og ikke jobber så mye. Er jeg i dårlig form, blir det lengre dag hvis ikke besteforeldre henter.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Han leveres mellom halv åtte og kvart over åtte. Hentes mellom halv fire og halv fem. Men, han har oftere åtte timers bhg-dag enn kortere...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Vi leverer aldri før 8., og henter aldri senere enn 15. Forrige uke måtte jeg hente 15.40 fordi jeg var til behandling, og jeg har aldri hatt så dårlig samvittghet noen gang. Nå har jeg hatt barn i bhg siden 2005, og det er første gang jeg har henta så sent...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Mine jenter er over 8 timer hver dag i bg.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Ja, jeg vet mange barn har lange dager, å slik er det bare fordi foreldrene må jobbe, osv. Jeg dømmer ingen, å har forståelse for at mange må ha barna der ganske lenge. For oss er det bare et sjokk. Jeg er vel litt 60-talls mammaen, som så gjerne skulle ønske jeg kunne gi henne kortere dager, men kan dessverre ikke det. Ønske stillingen min hadde vært 80% .... HI.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Jeg jobber 50% nå, slik at datteren vår kunne få litt kortere dager det første halve året i bhg. Dvs at jeg jobber to fulle og en halv dag per uke. Når jeg jobber fullt blir hun levert av far kl 0800 og hentet kl 1600. De andre dagene blir hun levert en gang før kl 1000 og hentet før kl 1500. I tillegg jobber min mann kveldsvakt en uke per mnd, og da blir hun ikke levert før rundt kl 10 den uken. Men dette er dessverre over etter jul, da jeg må gå tilbake til 80% stilling. Da kommer hun til å være i bhg fra ca kl 0800-1600 fire dager i uken. Den siste dagen jeg har fri kommer hun til å være hjemme med meg eller bare noen timer i bhg.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Hun er i barnehagen fra 08:15 til 16:15. Nå som jeg er i perm, hentes hun kanskje en time tidligere og blir levert noe senere. Men hun blir faktisk kjempesur hvis vi kommer "for tidlig" og henter. Hun er vant med å være der lenge og liker seg godt, så da har vi null problemer med å ha henne der lange dager når vi må! Må legge til at hun legger seg først kl 20 på kvelden, så er ikke slik at vi bare har 2 timer sammen når vi er hjemme etter jobb/bhg Skjønner det føles fælt å hente barna sine nærmere 16:30 eller 17 dersom de skal være i seng 18:30-19 tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Vanligvis 8,5 time siden vi begge jobber fullt. Leveres 07.30 og hentes 16.00. Er det korteste vi får til siden vi har et stykke reisevei begge to. Nå er jeg sykemeldt (gravid) og har da stort sett kortere dager i barnehagen. Leverer ca 08.00 (fori da er det frokost og det vil han ha med seg i barnehagen) og henter mellom 15.00 og 15.30. (sover 2 timer fra 12 til 14) så er ikke såå mange våkentimer han har i barnehagen. Ofte blir han sur hvis vi henter "for tidlig" (før 15) fordi da har han ikke rukket å leke nok med de andre synes han.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Vi er begge fulltidsstudenter og barnet vårt går i bhg som tilhører farens skole. Derfor henter og leverer han etter sin skoletid, bruker å være mellom 07.30-15-30. Lang dag, men de dagene jeg kan leverer jeg halv 10 og henter 3, så det hender titt og ofte hun får noen kortere dager, og også noen dager fri om jeg har mulighet Har ikke dårlig samvittighet når jeg ser hun koser seg, og vi kun har henne der når vi er opptatt med arbeid/skole.
Trollemor75 Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 Han er et sted mellom 7,5 og 8,5 timer i barnehagen hver dag. Vi hr bare en bil og er i 100% stilling. Strategien vår: Vi valgte bh så nært som mulig jobbene våres, så vi slipper å stresse med rushtiden. Han får også en rolig periode (20-30 min) både til og fra barnehagen. Vi vekker han aldri om morgenen, så han er helt uthvilt når vi går ut døren. Han får også god tid til å våkne, spise og leke litt. Vi er ofte de siste som leverer, rett før kl. 09.00. Vi spiser middag melllom 17.30 og 18.00, jeg lager ofte flere middager på søndagen, ellers er jeg blitt en racer på "middag fra scratch under 30 minutter". Ingen kveldsmat, deretter kveldsstell og legging etter litt familiekos. Vi har ikke funnet en bedre løsning. Litt dårlig samvittighet, men det går som det går, og heldigvis stortrives han i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 Han er stort sett i barnehagen 8.15- 16.15. Skulle ønske jeg kunne hente tidligere, men jeg er alene og leverer og henter hver dag.. Han får sove til han våkner og frokost hjemme før vi går da. Men han var over 3 år før han fikk lange dager, før det var det vanligvis 9-15.30- så han har hatt en mykere start enn mange andre.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #15 Skrevet 22. november 2010 Inne i bhg 7.30-ute av bhg 16.30. Blir ofte henta av bestemor en dag i uka kl 15.00, og innimellom får vi til enda en tidlig henting.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #16 Skrevet 22. november 2010 Nå er jeg sm, og bruker barnehagen for det den er verdt. Har vært utrolig sliten siste mndene. Ungene er i bhg fra 8-16. Hadde jeg jobbet, måtte de vært der fra 7- 15.30-16.00.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #17 Skrevet 22. november 2010 Jeg er alenemor med 3 i barnehagen, de blir levert kvart på syv og hentet fire. Så de har lange dager i barnehagen, men det er ikke mulighet til å gjøre det på annen måte. Min minste har hatt slike dager siden h*n var 7,5 måned.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #18 Skrevet 22. november 2010 7.15-14.30/15, stort sett. Her jobber begge fullt, og det er kun far som kan levere og hente pga min transportsituasjon. Og han drar allerede på jobb kl 6, for så å komme hjem for å hente henne og kjøre til bhg, og så dra på jobb igjen etterpå. Skulle gjerne hatt litt kortere dager, men det er dessverre ikke mulig. Jeg er delvis sykmeldt om dagen da, da hender det at hun leveres til kl 9, eller at jeg holder henne hjemme en dag iblant. Men jeg er jo sykmeldt for en grunn, så det er ikke alltid det går heller. Heldigvis går hun i en fantastisk barnehage, der hun trives utrolig godt. Smiler fra øre til øre når hun ankommer barnehagen, og har aldri grått når vi reiser fra henne.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #19 Skrevet 22. november 2010 Jeg studerer deltid. Barna er i barnehagen fra 8.30 til 15.30 Kunne hatt dem hjemme et par dager i uken og hentet de tidligere også men de elsker barnehagen og kjeder seg fort hjemme så synes tiden de har i barnehagen er bra. Men de har jo endel fri da, kanskje 3 dager i måneden, lange ferier og en god del langhelger.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #20 Skrevet 22. november 2010 Datteren min er i bhg fra 7.15 til 15.45. Ja, det er lange dager, men hun er heldigvis" slik at hun ikke vil bli hentet tidligere. De ganger vi gjør det blir hun sur. Det reduserer litt av den dårlige samvittigheten min.
Ranveig R Skrevet 22. november 2010 #21 Skrevet 22. november 2010 Ein dag i veka er dei der frå 8.30 til 16.45. Då har eg SVART samvittighet, men eg jobbar sjølv i bhg og den dagen skal eg stenge, og mannen min jobbar alltid seint same dag. Hadde kjernetida til bhg vore litt kortare kunne mannen min levert dei når han skal på jobb (f.eks. kl 10 - 10.30), men bhg vil helst ha alle der til 9.30, så då må eg levere før eg begynner på jobb. Dei andre dagane er heldigvis kortare, som regel blir dei levert mellom 8.30 og 9.30 og henta kl 15-15.30. Ein sjeldan gong jobbar både eg og pappaen tidleg, ungane blir då levert kl 7 og henta kl 15. Av ein eller annan grunn føles ikkje 8 timar like "ille" når vi hentar kl 15 som når vi hentar kl 17... Stusseleg å vere einaste ungane igjen i bhg. Dei er forresten 3 og 5 år gamle, lille har 60% plass (går to dagar i open bhg saman med meg), eldste har 80% plass og er kvar onsdag i open bhg. Då er vi "mange" (2-6 stk) med 5-åringar som treffast der.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #22 Skrevet 22. november 2010 8-15:30. Vi er heldige og har hus, barnehage og jobb i en radius på 50 meter.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #23 Skrevet 22. november 2010 Leverer kl 10 og henter 15. Men jeg har vistnok mulighet til det .
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #24 Skrevet 22. november 2010 Jeg er alenemamma og har heldigvis en fantastisk sjef som gir meg lov til å jobbe fra 10-15 hver dag istedet for å jobbe lange dager tre dager i uka. Leverer ungen halv ti og henter halv fire hver dag, jeg er priviligert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå