Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg er ikke like sikker... Vi har ett barn nå, og ønsker oss ett til etterhvert. Mannen min er 40 år, og synes han begynner å bli for gammel for flere barn. Han sier han har tenkt til å sterilisere seg etter vi har fått nestemann. Jeg må innrømme at jeg synes det er litt snålt å bare gi meg beskjed om hva han har planer om. Er ikke dette noe vi bør diskutere sammen? Hva hvis vi ønsker oss et tredje barn? Hva hvis det skjer noe med et av barna våre? Osv... Vi har hele tiden snakket om at vi ønsker oss to barn, men er det ikke litt drastisk å sterilisere seg da? Jeg har sagt til han: Hva hvis det blir slutt mellom oss og du treffer en jente som ønsker barn.. Bare for at han skal se hvor drastisk en sterilisering er. Da svarer han bare at da kan han vel kanskje ikke være sammen med henne da, for han er for gammel til å fortsette å få barn ... Hvordan kan jeg snakke med han om dette?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Han tar i det minste ansvar. Mange menn vil ikke ha fler barn, men å sterilisere seg,- no way...Gid min var som din ) VI er enige om å ikke få flere barn, men JEG må stå for garantien der..Ja, ja...Greit nok.... Dessuten er det mange kvinner som lurer mannen til å få barn, og mannen kan ikke gjøre annet en å bare mistenke det..Hva slags forhold har man da, i tillegg et barn han i utgangspunktet ikke føler han har tid eller krefter til? Nå må du iallefall vente til dere har FÅTT barn nummer to...JEg mener, kanskej synes du også det er nok? Jeg har to barn og VET det er nok, og hadde ikke mannen min vært enig, så måtte han ha blitt det, eller vi hadde måtte brutt opp..For når man føler man har "nok" barn, så har man"Nok":.MAn finner ikke noe søtt i en baby eller en gravid mage..Man tenker "stakkar de" når man hører noen venter barn og tenker med gru på våkennetter, kolikken som rammet ene barnet osv osv.....Selvsagt husker man BEST på de gode stundene med barna sine, men har man "Nok barn" så kommer de DÅRLIGE stundene frem med en gang det prates om "Ny baby".......Om du skjønner hva jeg mener...Det som jeg husker tilbake med glede med de barna jeg har, kommer IKKE frem om jeg i det hele tatt PRØVER og se for meg et tredje barn.:Da rammes jeg av flashbacks med som sagt kolikk, gry-tidlige morgener, våkennetter og ikke misnt SYKDOM det første år i barnehagen og de "regelmessige" 2-3 runder med omgangssyken i året så lenge ungene er i barnehagen iallefall... Så prøv og forstå mannen din og stress ltt ned og se hvordan det blir med to,- før du drømmer om en nummer tre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå