Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Vi vurderer å flytte pga. jobb. Men, vi kvier oss veldig for å ta spesielt fireåringen bort fra venner og det kjente her! Han har allerede byttet barnehage en gang tidligere, da vi flyttet ut av byområde. Hvis vi gjør denne flyttingen, ser vi for oss å komme tilbake til området om en tre års tid, evt. til et annet område på østlandet. Da vil eldste være ca åtte år. Håper på mange svar om hvordan det har gått for andre som har flyttet med barn, spesielt i alderen 4-8 år, til å hjelpe oss med denne vanskelige avgjørelsen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det er enkleste er nå, verre eldre. Dette sier seg sjølv.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jo eldre barn blir, jo verre blir flyttingen. Jeg flyttet 6 ganger før jeg var 8 år, men det er kun den siste flyttingen (da jeg var 8,5 år) jeg husker som opprivende for meg.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Joda, det forstår jeg da 09:45, men ønsket kanskje litt mer "kjøtt på beina" her... Noen som selv har flyttet som barn, hvordan opplevde dere det? Fikk dere innpass i det nye miljøet, gode vennskapsbånd, eller ble mye ødelagt? Gjør vi det til en større sak enn det er, eller er det virkelig ille å måtte flytte? Har selv liten erfaring med det, da jeg har vokst opp på samme sted. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Står midt oppi dette selv og falt ned på å flytte til tross for veldig dårlig egenerfaring! MEN vi flytter denne ene gangen og da til familie og lettere boforhold. Barna skal ikke flyttes på igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Tror det går greit nå. Verre når dere skal flytte tilbake igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Vi flyttet da eldstemann var 4år. Det gikk veldig greit og han kom godt inn i den nye barnehagen. Men kunne aldri tenkt meg å flytte ved skolealder. Nå er gutten blitt 5,5år og ser nå han har venner som helt sikkert varer livet ut. Jobber på barneskole og ser at det ikke er like lett å komme inn i en vennegjeng når man er 8år. Men det kommer mye ann på barnet da.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Huff blir nervøs her Har selv en 5-åring og vi har planer om å flytte om 3 år. Det er fordi da er jeg ferdig med utdannelsen min og vi skal kjøpe bolig når jeg har kommet meg i fast jobb. Men vi har ikke råd til kjøpe noe i området vi bor i nå. Må opp i ca 4 mill for å få tilsvarende vi bor i nå(3-roms). Men vi skal ikke flytte utenfor byen da, men en annen plass. Huff blir ikke lett dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå