Gå til innhold

Det FNNES Ibux mikstur for BARN

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er helt trygt å gi. Tror dere apoteket hadde solgt det om det hadde vært skadelig?! Forundret over hvor lite opplyst enkelte er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til skrivepolitiet ser jeg at jeg GLEMTE en i i FINNES...

Skrevet

Og skremmende å lese at folk tror at paracet og ibux er det samme!

Skrevet

Selv om det finnes Ibux mixtur, betyr ikke det at det er førstevalget. Det er svært lite Ibux mixtur som selges til barn.

Barn har nedsatt nyrefunksjon og bør bruke paracetamol som førstevalg. De som har nedsatt leverfunksjon eller er allergiske mor paracetamol anbefales å bruke Ibux.

Skrevet

Ja, det meste apoteket selger er potensielt farlig, det er derfor man skal begrense bruken av medisiner...

Man tar medisiner i de tilfeller der nytten oppveier risikoen. Ibux innebærer større risiko for barn enn paracet, derfor er paracet førstevalg. Ibux brukes når barnet ikke tåler/bør bruke paracet, og i de tilfeller der paracet ikke hjelper (som er sjeldne).

Skrevet

da jeg hadde kyssesyken fikk jeg streng besjed om å ikke pruke paracet, bare ibux, fordi paracet er nedbrytende på leveren og nyrene.

Skrevet

Paracet skilles ut via leveren, ikke nyrene. ibux skilles ut via nyrene og ikke leveren. Kan være at kyssesyken påvirker leveren i større grad, og at den derfor bør passes. Men jeg er ikke lege, så det vet jeg ikke.

Skrevet

Noen av dere som vet at ibux brukes til barn for andre ting en feber? vi bruker ibux her flere ganger daglig for andre ting en feber.

Skrevet

Som sagt, Ibux brukes i tilfeller der paracet ikke hjelper...

Skrevet

Ja, det kan brukes ellers. Ved leddgikt (noe som er sjeldent) og andre ikkebakterielle betennelsestilstander i kroppen. Barnehodepine osv. Dette er jo ting som man er i kontakt med legen om før man starter med behandling.

Ved feber og smerte ved ørebetennelse, tannfrembrudd osv. er det paracetamol man behandler med i første omgang, hvis det ikke er grunner til at paracetamol bør unngås. Men det er også i samråd med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...