Gå til innhold

Slanking - Hva har fungert for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger for det meste å stramme opp, og tenker derfor på å trene mer, først og fremst. Lavkarbo synes jeg har funket dårlig her, da jeg blir helt sykt dårlig og slapp om jeg spiser minimalt med karbohydrater. Jeg trenger å gå ned ca 5-8 kilo.. Spiser fks en skive grovt brød med makrell i tomat til frokost, Erstatter kanskje 1-2 måltider med go 123 som jeg bestilte for lenge siden.. Middagen kan bestå av wok med svinekjøtt ( Elsker wok) Eller noe annet med salat som tilbehør..

Så hva fungerte for dere? Pulver? Sunnere mat og trening? Lavkarbo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fungerte små posjoner med helt normal mat, ikke godteri i det hele tatt og trening nesten hver dag.

Skrevet

Grete Roede og trening fungerer for meg.

Pulver funker kortsiktig, liten tvil om det, men du ødelegger hele forbrenningen din og det har ingen ting med sunt kosthold å gjøre. Og de aller fleste går jo opp alt de går ned på pulver pluss litt til.

Skrevet

Å slutte og slanke seg, rett og slett..

Jeg startet med små livsstilsendinger om gangen, alle med det mål at det er for "resten av livet":.....Jeg begynte og trene 3 ganger i uka og spise bare frukt til froksot, og ikke spise etter 1900 (jeg legger med senest 2200). Dette funket for MEG....Dette med å ikke spise sent var av den enkle grunnat den maten man lager seg etter ungene er i seng, favorittprogrammet går på TV osv osv fort blir litt ekstra "kos" og man spiser MER og mer USUNT enn om siste måltid er kveldsmat sammen med barna. Jeg unngår kjøkkenet etter det er ferdig. Funket som f...

Etterhvert la jeg inn andre små "forbud" og "må gjøre"/-"spise" og etterhvert så har jeg fått en atkiv og sunn livsstil som jeg VET jeg kan leve med resten av livet. Og har hatt ei stabil vekt i 3,5 år nå snart....Startet på ei vekt godt opp i 90-tallet etter første fødsel. 3år etter var jeg like i underkant av 85, nærmet med 80.Så ble jeg gravid, men fortsatte og leve som jeg hadde "lært meg", mtp trening og mat, og veide 77 kil 3 mndr etter fødsel og veier det samme nå, 3,5 år (nesten) etter.

SÅ det tar tid, men det er jammen verdt og bruke 3-4 år på og bli sunn, frisk og ikke så tung at man sliter med vekta lenger..OGså er man stabil,- ikke misnt..Slipper og legge "Plan" og prøve og feile på hovrdan man kan leve når slankeKUREN er over.

Alle (nesten) greier og slanke seg, 5 kilo 15 kilo 40 kilo,- men problemet kommer når slankeKUREN er over, og man må "Lete etter" en livsstil som tilsier at den nye vekta skal holdes stabil....., .

Skrevet

Det som fungerer er selvfølgelig sunnere mat og trening. Kutt ut godteri og begynn å trimme

Skrevet

Det som fungerte for meg var en kombinasjon av god hverdagstrim. (trilleturer, trapp istedetfor heis o.l.) og kaloritelling som i Grete Roede. Jeg unnet meg snop og god mat hver lørdag, slik at søtsuget ikke ble for galt i løpet av uken. Jeg lå på ca. 1600 kcal om dagen. Prøvde å spise små måltider..

Jeg gikk ned 30 kg på halvannet år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...