Gå til innhold

Hadde dere beholdt barnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært veldig avhengig av hvilken situasjon jeg var i og om jeg egentlig ønsket meg barn.

Skrevet

aner ikke, for har heldigvis aldri kommet i den situasjonen. jeg tenker nå: "da hadde jeg tatt abort", men lettere sagt enn gjort. vet aldri før man er i situasjonen i guess

Skrevet

Vet om folk som har gjort det, men aner ikke selv om jeg hadde gjort det.

Skrevet

Hadde det vært med Johnny Depp, så ;)

Nei helt seriøst så har jeg ikke reflektert over muligheten. Jeg har aldri hatt en onenightstand og brukte alltid prevensjon da jeg var singel/på datern. Men antagligvis hadde jeg beholdt for jeg har alltid ønsket meg barn, fra jeg var sånn 17 år gammel.

Skrevet

Hadde ALDRI klart å tatt abort!

Skrevet

Jeg er 28 år og har ingen barn..Jeg er singel pga jobben min krever mye tid.Jeg har aldri vært gravid og brukte kondom men det var alkohol i bildet så jeg er ikke hundre om han beholdt den på.

Jeg er i sjokk og har sikkert tatt 5 tester nå..

Takk for tanker og svar! Grunnet til at jeg er her inne er for å hører erfaringer fra andre gravide i forskjellige situasjoner..

Skrevet

Oj, da blir livet i så fall virkelig forandret hvis du velger å beholde. Ironisk nok hadde jeg veldig barnevennlige jobber helt til jeg endelig ble gravid. Da hadde jeg nettopp fått en veldig krevende, veldig spennende jobb. Livet er rart.

Lykke til med valget. Og hvis du trenger å snakke med noen tror jeg Amathea skal være ok, selv om de kanskje er litt sånn "du trenger ikke velge bort barnet".

Skrevet

Anonym 23:38... ikke vær for sikker...

Jeg tenkte også slik, men når barnet i magen kunne være alvorlig sykt (men ville mest sannsynlig overleve) var jeg ikke i tvil.

Men fordi barnet ikke var planlagt ville jeg ikke tatt abort nei. One-night-stands har jeg faktisk aldri hatt, og ingen planer om det heller :-P

Skrevet

Jeg ble gravid etter en ons og jeg beholdt barnet. Byttet bort travel jobb, med mye helger og reising, "jet-set"-liv, festing og det glade-singel-livet for baby, hus på landet og en langt roligere tilværelse. Og vet du hva? Jeg stortrives!! Hvem skulle trudd det? Jeg som aldri har likt barn noe særlig (de minte meg om onde, små, dverger), har aldri satt pris på hjemmekvelder med gullrekka og pizza, snørr, amming og alt som hører til. Men jeg elsker det, vel, ikke sånn 24/7, men det er et utrolig deilig liv.

Nå høres kanskje alt bare rosenrødt og marshmallows ut, men det var noen tunge tak da jeg oppdaget at jeg var gravid og da jeg skulle fortelle familien min det. Jeg skammet meg voldsomt over det som hadde skjedd og jeg gjemte meg mye bort i graviditeten. Men det å bli mamma var verdt alt sammen! Alt sammen!!

Jeg skal ikke fortelle hva du skal gjøre og det som funket for meg funker kanskje ikke for deg. Men tenk deg nøye om, drit i hva andre måtte synes og mene om deg for når barnet kommer så er alt det "dumme" glemt:-)

Ønsker deg masse lykke til, uansett hva du måtte bestemme deg for:-) God klem!

Skrevet

Jeg hadde beholdt barnet. Kunne aldri fått med til å ta abort...

Skrevet

Hei HI :)

Ja, ville ikke fryktet å vært alene med et barn. Etter hvert er vel oddsen stor for at du møter en mann som da vil bli en farsfigur i barnets liv. Jeg ville først og fremst tenkt på hva jeg ønsket selv og ikke tenkt ut så mange problemstillinger rundt situasjonen. Ønsker du å beholde barnet, så gjør det, omstendighetene rundt vil ordne seg. Ønsker du å ta abort, så er nok det det riktige valget for deg.

Du kan nå evt ta kontakt med Amathea også, de driver med rådgivning for gravide.

Lykke til med valget ditt :)

Skrevet

Den traff meg midt i hjerte! Føler at vi er veldig like!!

Tusen takk for en god klem og mange gode svar!

Skrevet

Jeg hadde beholdt barnet vist jeg hadde problemmer med å bli gravid.

Vet om 2 som har beholdt barnet og ikke fått flere barn. Det har gått veldig bra med dem. Ungene er voksen i dag og har egne barn.

Det er mine 2 beste venniner. Dem har aldrig hatt noe bilogisk far bare stefar. Fikk heller ingen søsken fordi stefarene deres ikke kunne få egne barn.

Skrevet

Jeg hadde ons og beholdt barnet. Hadde vel i bunn og grunn ønsket barn (var ganske ung), men ikke med han, og ikke akkurat DET tidspunktet (rett før 18års dagen, hehe).. Men nå ser jeg at barnet ikke skulle hatt en annen far, for da ville jo ikke barnet vært den det er idag:) Er faktisk takknemlig og glad for alt, til tross for at bf ikke stiller opp.

Skrevet

Ta kontakt med Amathea!

Mange forbinder det med en abortklinikk, men dem er der for deg som har blitt uplanlagt gravid uansett hvilke valg du måtte ta.

Jeg er i en gruppe på 6 stk, som alle beholdt barnet etter uplanlagt graviditet. Barna våre skiller opp til 4 mnd.

Traff hverandre en del i permisjonstiden på selve Amathea og hjemme hos hverandre, og dann og vann enda.

Vennskap for livet med noen av de, mens andre har vært en støtte med lignende erfaringer.

Vi er fra 22-36 år..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for ca 7 mnd siden. Gravid på angrepilla jeg, da. Etter en helgeflørt... Jeg er 33 år, har jo alltid hatt lyst på barn med tiden, god utdannelse, eget hus, fast jobb... Har ei god venninne som har prøvd å få barn i 5 år, men ikke har fått det til. Klart jeg tenkte på det også!

Kom til slutt fram til at å beholde henne var det eneste rette! Har 18 dager igjen til termin i dag :)

Gleder meg stort til å bli mamma og møte den lille prinsessa mi :)

Hadde sett for meg at jeg skulle først få en mann og SÅ barn, men nå ble det nå ikke slik... Mannen i mitt liv kan jeg finne senere!

(Amathea har forresten hjulpet meg masse!)

Lykke til med valget! Jeg håper du finner ut av hva som er det rette valget for DEG! Det er det som er viktig!

Klem

Skrevet

Jeg har blitt gravid etter ONS to ganger. Første gangen beholdte jeg, andre gangen tok jeg abort.

Det kommer veldig an på situasjonen rundt graviditeten.

Skrevet

hei, jeg var av typen som sa at hvis jeg ble uplanlagt gravid og i værtfall med uhell så skulle jeg ta abort.

jeg måtte bite meg i de ordene da jeg som 19-åring fant ut jeg var gravid etter ti heftige minutter på et toalett. ja, utrolig romantisk, sant? hehe

men jeg innså, når jeg stod med testen i hånden at dette barnet skulle jeg ha. det er mye tunge stunder, er helt alene så blir litt ekstra styr, men myye glede som veier opp for alt det negative.

selvsagt er det godt å vite at man har støtteordninger dersom man trenger det :)

jeg har også god erfaring fra amathea, og opplever ikke det som forkjempere for abort, damene som jobber der har stilt opp 100% for oss som har vært der.

ta kontakt med dem og hvis du bestemmer deg for å beholde kan jeg tenke meg til at du får nye venner i samme situasjon som kan være der for deg og barnet i mange år framover! :)

masse lykke til med valget ditt!

du finner fort nok ut av det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...