Gå til innhold

Hva sparer dere til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sparer du/dere månedlig til barnet/barna deres og hva tjener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener 260 000. Sparer 500,- fast i måneden. Har 1 barn

Skrevet

Alenemor.. skal spare ca 5000 årlig, tenkte jeg. Inntekt 28 inn i mnd.

Skrevet

Barnetrygden. Tjener mer enn nok.

Skrevet

Sparer barnetrygda (970,-) + litt nå og da på sparebøssa.

Skrevet

1000 kr mnd...hun er 7 mnd og har 8000 på bok tror jeg..

Skrevet

Sparer 200,- til hvert barn. Vi tjener vel omtrent 650.000,- til sammen for tiden. Bruker bare sparekontoen til barna forde det følger med en forsikkring. Vi foretrekker å spare på andre måter.

Skrevet

Vi tjener 1,1 mil i året (brutto), i måned er det vel ca 65.000 netto inn. Vi sparer faktisk ingenting til barna, vi nedbetaler mer på lånet.

Skrevet

Sparer ca. 2300, har to barn. Jeg tjener 23000 netto, mannen ca. 6000 i førtidspensjon.

Skrevet

Sparer ingenting nå, prioriterer lån, MEN dere som sparer, husk å spare i deres eget navn, ellers får barnet formue når det kommer så langt som til videregående og mister mulighet/mindre sjangse for å få stipend og lån.. Just so you know..

Skrevet

Vi tjener 550.000,- og har 7000,- i leieinntekt på kjelleren per mnd + barnetrygd. Vi sparer ikke til ungene, men bruker barnetrygden til ekstra nedbetaling på boliglånet.

Da har vi ekstra kapital å ta ut til de når de blir store, og mindre rente utgifter når de vokser opp :-)

Skrevet

Sparer 500 kroner i måneden per barn, pluss litt på sparebøssene når vi har kontanter i lommebøkene.

Skrevet

Vi tjener ca 1,2 mill i året. Vi sparer barnetrygden.

Skrevet

vi sparer ingenting. ungene sparer på sparebøssene sine, men det blir symbolske summer:-)

vi tjener bra, og det er et bevisst valg.

Skrevet

Ikke noe! Hva skal de med det? Fikk jeg en fet konto av mine foreldre? Nei! Gikk det bra? JA! Bare tull!

Skrevet

Sparer ikke til barna, men setter inn på konto de pengegavene de får. Vi sparer i form av å nedbetale gjeld raskere enn påkrevd, og er trolig gjeldfrie omtrent når barna flytter hjemmefra.

Skrevet

Jeg svarte lenger opp at jeg sparer barnetrygda (på min egen konto). Tanken er å kjøpe en bunad til frøkna når hun begynner å bli ferdig utvokst. Det er greia med det for vår del. Og resterende er det ingen garanti for at hun får. Ser mer på det som en krisekonto. Og hvis det viser seg at jeg får en ufordragelig, bortskjemt drittunge, så kommer ikke jeg til å slenge fem flate øre i fanget hennes, så er det sagt. :) Men hvis hun skikker seg og viser god evne til å ta vare seg på seg selv og sin økonomi, så kan det hende det drypper noen kroner på henne i tillegg til den bunaden jeg tenkte hun skulle få. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...