Gå til innhold

Feirer du og far julaften sammens med barnet/barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Juleaften er rundt hjørnet.

Det "vanlige" er jo at barnet/barna er hos mor og far annenhver jul osv.

Men, er det noen av dere som feirer julaften sammens med barnet/barna, selvom ên eller begge parter har en ny kjæreste eller sambo?

Om forholdet mellom mor og far er betent er det vel en utfordring å være sammen, selvom man ønsker gjøre det for barnet/barnas skyld?

De vil jo antakelig merke den dårlige stemnngen mellom mor og far....

Hva mener dere, og hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke samvær så jeg har henne, alene, hver jul

Skrevet

Om konfliktnivået var høyt så ville jeg ikke feiret sammen.

Skrevet

Det er verre for barna om en feirer jul sammen, når det er høyt konfliktnivå. Da er det bedre å feire annenhver...

Skrevet

Vi feiret sammen i fjor og skal gjøre det i år også. Han har kjæreste,men de skal ikke være sammen på julaften. Vi synes det er koselig for alle. Vi har ett veldig godt forhold da.

Skrevet

Nei takk! Tilbringer ikke årets koseligste dag sammen med verdens største dust.

Skrevet

Vi feirer julaften annet hvert år. Men ungene inviterte hele farssiden i år uten at jeg viste det og det er greit for meg og min mann også så ikke noe problem. De hadde kommet om de ikke hadde feiret med en gammel tante som ikke kan være så langt hjemmeneifra.

Så da hadde huset blitt fult kan man si, men det hadde blitt kjempekoselig. Vi har det slik hver bursdag med huset fult av familie fra alle bauger og kanter, og det er hyggelig for liten og for stor.

Far har lite kontakt med barna her i huset, men resten av hans familie har masse kontakt.

Skrevet

Her kommer pappan å feirer sammen med oss, det gjorde han i fjor også. nå har hverken han eller jeg nye partnere ennå og vi har ingen problemer å forholde oss til hverandre som venner. Hva neste jul vil bringe får vi se på da kan det jo hende en eller begge har nye partnere.

Barnefar her bor veldig langt unna og barna er små 4 og 3 så det er ikke aktuelt at han kan ha de alene på slike dager. Han ser de bare 2 ganger i året.

Så han blir invitert til å ta del i vår dag om han ønsker det.

Skrevet

Sønnen vår feirer hver jul sammen med meg og min familie (så får far påsken i steden...)

Nå er ikke forholdet mellom meg og bf så godt, og familien min liker ikke bf pga ting han har gjort mot meg. Tror det bare hadde blitt ukomfortabelt for oss alle om han skulle vært tilstede.

Jeg husker fra da jeg var liten at mamma og pappa feiret hver jul og nyttår sammen. Det satte jeg og søstra mi veldig stor pris på! Vi byttet på i hvem sitt hus det var da. Et år hadde vi julekvelden sammen med mamma og pappa i pappa sitt hus og nyttår sammen med mamma og pappa i mamma sitt hus, og neste år var det motsatt.

Men mamma ønsket ikke å involvere noen ny mann i vårt liv og ventet med å få seg ny kjæreste til jeg var 17. Pappa fikk ikke ny kjæreste før jeg var 20... Hadde de fått nye kjærester tidligere, tror jeg nok at det hadde blitt litt unaturlig å skulle feire sammen...Grunnen til at det fungerte så godt var jo også at mamma og pappa klarte å være gode venner... Hadde de ikke vært det, hadde det kanskje vært greit å bare vært sammen med en av de om gangen......

Skrevet

Ånei, vi feirer ikke jul sammen! Jeg og faren til eldste gjorde det noen få år, men det fungerte vel heller dårlig. Så det slutta vi fort med! Men vi kjøpte felles julegave til henne noen år ekstra da. Om vi skulle feiret sammen nå, hva da med hans nye kone og barn, og min nye mann og barn, pluss en annen eks av meg mellom der som jeg også har et barn med, og kanskje da også min eks-stedatter? Moren hennes igjen?... Tror nok det er like greit å innfinne seg med at man har ungene annethvert år.

Jeg har klart å ordne meg sånn at de to jeg har som har samvær på hver sin kant har julesamvær samme år, og da har jeg annethvert år alle 4 (5) barna sammen, og annethvert år bare 2 (snart 3) av ungene. Tror det er en mye bedre løsning her i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...