Gå til innhold

Julegaver til barna.. Hvor mye kjøper dere for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere tl barna, og hvor mye skal dere kjøpe for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 6 mnd gammel baby, og hun forstår jo egentlig ingenting av gaver og slikt.. Men tenkte likevel å kjøpe en morsom leke til henne som jeg (som kjenner henne best) tror hun kommer til å like godt:)) Kommer nok til å bruke 3-400 kr på det.

Skrevet

Kjøper noe jeg vatr de ønsker seg veldig. Hva det koster kommer litt i andre rekke. MÅ ikke kjøpe for like mye, og det må ikke koste så og så mye. Tulla får gave til 250 kr i år, knerten sin koster nærmere 1000. Skulle jeg kjøpt noe som koster langt over 1000 kr bør det være noe som kan brukes mye over flere år:)

Skrevet

Vi lander nok på en rolig tusenlapp til 12åringen, selv om vi hvert år lover hverandre å være mer fornuftige.

3åringen får for rundt 500, han trenger og ønsker helt andre ting enn minifjortisen.

Og vesla - som kommer til å være nesten 5 mnd når nissen kommer - får nøye seg med ny vinterdress. Hun gir uansett blanke, bare hun får kos og mat ;o)

Skrevet

Tenker det blir rundt 600,- pr barn.

Eg var og kjøpte Lego Brannstasjon til eldste her på fredag (nedsatt frå 700,- til 400,- hos Extra Leker). I tillegg skal han få eitt eller anna til eit par hundrelappar. Truleg eit spel av eitt eller anna slag, enten pc- eller brett-. Tenker spelet blir til han frå søstera (som på ingen måte er stor nok til å kjøpe gåve sjølv).

Lille ønska seg så veldig, veldig, veldig "Hallo Kvitti datamaskin" (som ho seier), trur nok vi ender opp med å kjøpe den. Meiner den kostar 500. Og så får storebror vere med og hjelpe til med å velge noko til ein hundrelapp eller to, som han kan få gje ho.

Og kjenner eg meg sjølv rett så finn eg sikkert eit par småting som ungane berre *må* ha, og når eg tenker meg om så har eg noko liggande allerede. Ikkje dyre ting, berre noko ekstra fordi det er kjekt med mange pakkar :o)

Skrevet

Mine er 1 og 2,5 til jul, så vi prøver å ikke kjøpe så dyre gaver til de, det kommer tidsnok at de ønsker seg ting selv... Her får minsten ullbody og stillongs fra janus, draleke (fra storesøster), to duploplater og en bok med klaffer. Koster tilsammen 340,-

Størsta får Ullbody og stillongs, dusjsåpe, en bok fra oss og en fra lillebror og en pakke hello kitty klosser som skal passe sammen med duplo. Koster tilsammmen 325,- Har kjøpt det meste på tilbud, og har alltid en del gaver liggende i en "gaveboks"

Storesøster får litt større ting enn lillebror i julekalender og julestrømpe, han skjønner ikke så mye av det enda.

Skrevet

Det er litt forskjellig, ingen spesiell sum foreløpig..

I år får storebror lego hvertfall.. Tenkte å kjøpe en cd eller dvd..

Lillebror skal få puttekasse..

Sammen får de bilteppe til det nye lekerommet..

Skrevet

Har ikke satt noen spesiell sum, vi kjøper det som måtte passe å kjøpe det året..

I år har vi kjøpt Nintendo Wii på deling til guttene. Den kostet 1990,- og da fulgte det med 3 spill. Dvs at i år får de for 1000 kroner hver.

Jentene får ikke så dyr gave i år, må nok ha en liten dukkevogn til minstejenta og de koster ikke mange hundrelappene. Er litt mer usikker på hva storesøster skal få, ikke noe spesielt hun trenger akkurat nå.

Skrevet

Barna våre får ikke så mye annet enn til jul og fødselsdager. Det er derfor mange ting de ikke har. Ingen av dem har for eksempel DS, DVD-spiller, radio, TV, PC eller liknende. De har ikke store mengder leker og begge trenger nye ski og støvler denne vinteren. Det kan derfor hende vi kommer til å legge en del i gavene, ka fort bli drøyt 2000,- til hver, men da blirdet ikke kjøpt noe vesentlig resten av vinteren. Det er også mulig vi velger å legge oss lavere til jul og heller kjøpe noe mer utenom, men det har vi ikke bestemt oss for enda.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Har kjøpt litt her og der jeg, begynner jo med julegaver lenge før jul..sparer endel på det.

Til 4åringen har jeg kjøpt barbiebil m/barbie, 2 dvd og 1 bok

Minsten har jeg kjøpt en dyrefarm greier og 1 dvd og noe annet som jeg ikke husker nå..

Kjøpte mye av dette på tilbud på ekstra leker, beste leketøysbutikken:=)

Har vel brukt 300 kr på hver..men blir 500kr på hver..finner alltid noe ekstra som jeg må ha....

De er så små enda, 2 og 4 år så jeg kjøper ikke dyre ting når de ikke ønsker seg noe..

Så har de jo besteforeldre også som kjøper ting de evt måtte ønske seg, de får hver sin cd spiller og karoke maskin av svigers..eneste jeg ønsket meg til dem...

Blir så mye lettere når de blir eldre å kan ønske seg ting...

Skrevet

4-åringen får DSi og et spill pluss endel lego

1-åringen får klosser og en barnelenestol pluss en dansende Hinkel Pinkel

Kjøper det de trenger/ønsker seg uten å tenke pris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...