Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Vesla har fått øyekatar, og føler nå at det er noe "rart" med mine øyne. Akkurat som om ting er litt "blury", blunker mye og vanskelig å se på tv og pc. Har en liten en med grønt guff i begge øynene, så lurer på om det kanskje kan ha smittet meg?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Ja det kan du. Kom deg til legen og få øyedråper!!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Ja, det er smittsomme greier:/ Fra hendene hennes, til hendene til dine og så har du nok vært borti dine egne øyner..
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Ja, det hender en gang i blant at jeg blir smittet. Jeg gidder som regel ikke ta noe for det så lenge det ikke er veldig plagsomt for det forsvinner som regel av seg selv. Må bare passe på hygienen slika t du ikke smitter andre.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Huff, høres ut som om det kan ha skjedd på den måten ja. Og jeg som trodde jeg var SÅ nøye med håndvasken:) Da skal jeg ringe legen min i morgen, for å spørre om øyendråper til meg selv også. Vet dere forresten hvor lenge disse plagene varer, mtp at jeg har en jobb hvor jeg må sitte foran pcen hele dagen. Og merker at det ikke er så morsomt nå.
2 små og en undulat Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Oh, yes! Det er smittsomt! Etter at eldstemann begynte i barnehagen har jeg hatt noen runder med øyekatarr, men nå ser det ut til at jeg ikke blir smittet lenger:D Jeg har kun brukt øyedråper en gang, da kjentes det ut som om jeg hadde blåmerker bak øya:( Er man flink til å vaske hender og skylle øya med rent vann, så går det fortere over:)
Monajenten Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Jeg hadde øyekatarr i en uke før jeg somlet meg til legen, trodde det skulle gå over av seg selv, noe det ikke gjorde på meg. Tok ikke mer enn to dager med behandling før det var omtrent helt borte:-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 uff, ja jeg ble smittet i forrige uke. Fikk på begge øyer men ene øyet ble virkelig ille. Hovnet opp rundt det, helt rødt og VELDIG lite. har også pc jobb å slet med at jeg ble følsom for lys. Varte i 3 dager. Tror jeg ble hardt angrepet:( Få deg øyedråper i morgen. I mellomtiden kan du jo starte med å bruke barnet sine.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Tenkte at jeg ikke kunne bruke hennes jeg, men kan kanskje det ettersom det er samme "smittekilde" dette kommer fra? Og hvis det ikke er øyekatar, er det da farlig å bruke disse dråpene?
Monajenten Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Jeg fikk beskjed av legen min om å ikke bruke barnet sine fordi det er så ekstremt smittsomt at det kan bli en vond sirkel.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 Bedre å bruke de enn å ha sammenklistret øye i morgen og se ut som et monster hehe;) Heller la jenta få de nye som du får resept på i morgen. Forøvrig må en jo ikke ha flasken borti øyet eller smusset. Den evige smitten vil jo da være der uavhengig av hvem som bruker den. En holder jo holderen et stykke fra øyet.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Det var det jeg trodde også. Jaja, da blir det legetime fremfor jobb i morgen på meg.... god start på uken gitt;) Hilsen meg som trodde jeg hadde full oversikt over hygiene og håndvask.... men neida:)
Ranveig R Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Eg drypper meg sjølv enno etter å ha blitt smitta av svineriet. Synest berre det tok merkeleg lang tid frå ungane hadde det til eg fekk det. Lille fekk det først, dråper i halvanna veke. Ikkje raud, men puss frå begge auger. Deretter eit par dagar mellomrom før eldste fekk det. Han hadde lite puss, men var knallraud på heile auget. Nye dråpar til han, bra etter tre dagar, dryppa i to dagar til. Begrensa seg til det eine auget. Deretter var det eit opphald på 2-3 dagar før eg fekk det, og det kom kastande på torsdag ettermiddag. Merka første lille "noko-stemmer-ikkje-heilt-her" ca kl 15, og kl 19 var auget knallraudt, augelokk og området over og under auget var raudt og hovent, og det kom store mengder puss. Det raraste var at det var så utruleg vondt! Augeeplet hamra og dunka som om eg skulle hatt ein kraftig bihulebetennelse i sjølve auget. Paracet hjelpte ikkje på smertene. Trur ikkje ungane har hatt VONDT, då hadde dei vel gitt uttrykk for det. Så eg var nok berre uheldig. Begynte å dryppe med dråpene etter eldste ("ny" type med porsjonspipetter, så ingen fare for å føre smitten vidare) torsdag ettermiddag. Fredag morgon klarte eg knapt å opne auget pga hevelse i området rundt. Fredag ettermiddag var det litt mindre hovent, laurdag var eg berre raud (og hadde ikkje vondt lenger), og i dag er eg nesten kvit igjen. Eg var og veldig nøye med handvask, men blei truleg smitta fordi eldste hadde ei veke med feber samtidig som betennelsen, og han låg i senga med meg fleire netter. Og han held seg ikkje pent på si side av senga for å seie det slik... Eg hadde nok valgt å begynne å dryppe i kveld, og så få tak i nye dråper i morgon. Spør eventuelt etter Fucithalmic, dei skal berre dryppast to gongar i døgnet ) God bedring til begge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå