Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Vi har en på 2 nå og jeg startet nettopp på 5 år med studier og det er derfor ikke aktuelt å prøve på en til før studiene er ferdig. Da vil jeg være 32-33 år gammel. Jeg synes det er veldig lenge mellom barna og har egentlig ikke så lyst til å bli gravid og styre med småbarn da jeg nettopp er nyutdannet, men det er jo den eneste muligheten vi har vis det skal bli flere barn på oss. Vil helst ha en til nå, men det er ikke mulig med studiene mine desverre.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Noe nært søskenforhold vil de nok aldri få. De går da glipp av mass. Men gode venner som voksne blir de nok. Selv synes jeg det er altfor mye, og hadde fått nummer 2 under studiene heller.
Tante Blås Squaw Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Det er åtte og et halvt år mellom storesøster og lillebror her ) Det funker som bare det - de er veldig knytta til hverandre. Han ser opp til henne, hun har en enorm omsorg for ham. Jeg hadde ikke forventa det, men storesøster syns det er moro å leke med ham. De bygger togbane, lager snøborg, tegner, finner på alt mulig sammen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Her blir det ca 7 år mellom storesøster og lillebror, og jeg har ikke tenkt så veldig over det egentlig. Hun blir 7 i februar, jeg har termin i slutten av januar,og det eneste jeg har tenkt over er hvor koselig det blir for henne å endelig bli storesøster, etter mye mas om baby
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Går nok fint det:) Vet om mange barn med en såpass stor glipe.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Vi har 7,5 år mellom våre pga studier i mellom barna, har aldri angret på den prioriteringen. Ungene elsker hverandre, og det er mye hjelp i den eldste. Ingen sjalusi, og de er gode venner.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Det håper jeg virkelig ikke, datteren vår blir ti år til sommeren, og jeg er fortsatt ikke blitt gravid.. Håper jeg skal greie å få en liten en i løpet av 2011.. Tror nok uansett hun blir verdens beste storesøster, noe hun ønsker seg mest i hele verden, i tillegg til egen hest!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 Nisj da. Kjenner flere som har såpass alderforskjell på barna sine
nasse nøffen Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 utrolig deilig...en stor og en liten... barnepike til mating, når du vil ta en dusj, eller skal en liten tur i butikken
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #11 Skrevet 21. november 2010 Barn må bare forholde seg til ting slik som det er=) Går nok bare bra skal du se*=)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #12 Skrevet 21. november 2010 Jeg MÅ bare si at jeg har tettere kontakt med min bror som er 10 år yngre enn meg, enn hva jeg har med min søster som er bare 3 år yngre enn meg. Grunnen er personlighet, og ulikheter/likheter der
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #13 Skrevet 21. november 2010 Syns det er mye bedre med stor aldersforskjell enn liten. Grunnen til det er at da får barnet den oppmerksoheten det trenger, blir ikke så mye stress i hverdagen..Syns ikke noe om de som har valgt å få kanskje opptil 3-4 barn tette. Kan umulig dekke det enkelte barns behov.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #14 Skrevet 21. november 2010 Her er det 9 år imellom! Men det er bare posetiv slik vi opplever det Og så behagelig og lite stressende at det er mer moro enn ork på mange måter Men det blir to enebarn.Så vår minste skal nå få et søsken! alle gode ting er søsken
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #15 Skrevet 21. november 2010 Jeg har et nærere forhold til min lillesøster som er fem år yngre, selv når vi var små, enn til min storesøster som kun er 2,5 år eldre. Og sånn er det ennå. Har selv barn med 7 års forskjell og de er veldig like og har et godt forhold. Tror dette kommer mer an på personligheter enn alder. Kan like godt ha tvillinger som ikke kommer overens....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #16 Skrevet 21. november 2010 Nei! Jeg er mer for lange aldersforskjeller mellom søsken enn korte. Et søskenpar jeg kjenner blir 22 år og 0 år ( Ei evnninne har fått en lillebror nå i november og venter barn selv i Mai) Må jo være helt fint det
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #17 Skrevet 21. november 2010 7 år mellom mine to og jeg synes det er topp. Vi kunne forklare eldste mye på forhånd om hvordan ting ville bli og han elsker å hjelpe til. Synes det er topp å være storebror. Minste ser veldig opp til ham og de leker mye sammen. Eldste hjelper til mens jeg er i dusjen, jeg kan gå på do i fred og ro uten at den ene slår den andre osv osv.... Jeg kunne ikke tenkt meg å ha to tette, så dette går nok helt strålende skal du se!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #18 Skrevet 21. november 2010 Takk for alle de fine svarene. Lettere å slå seg til ro med det etter å ha lest alle erfaringene dere har. Det ville jo blitt sånn uansett, men det er godt å få konstantert at det går helt fint med stor aldersforskjell også. Kanskje blir det to tette om en 8 års tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå