Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Noen av dere som har fått det i voksen alder? Hvilke symptomer hadde du? Hva fikk deg til å sjekke det? Og, var du i en av "risikogruppene"? Har så mange av symptomene som listes opp. Men er ikke i risiko i det hele... så.. vet ikke. Kanskje jeg bare er hypokonder. Kan man bruke et sånn hjemmeaparat for å sjekke om det indikerer diabetes? Syns det er så trassig å møte opp hos legen som totalt hypokonder.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Du går bare til legen og spør om å få glukosebelastningstest. Åsså kan han måle langtidsblodsukkertet ditt, men det kan være fint å du kan ha diabetes fordi om.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Hei Du trenger bare å måle blodsukkeret fatende, det kan du gjøre hjemme hvis du har tilgang på et apperat. Eller gjøre som i gamledager, smake på urinen for å kjenne om det er sukker i den ;P Men uansett så skulle du få sjekket ut de symptomene du har. Hvis du har hyppig vannlating f.eks så kan det . eks. skyldes urinveisinfeksjon. Hvis du er hypokonder, så er vel det også noe du kan ta opp med legen?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Måle blodsukkeret fastende skulle det være 00:47
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Har du gått mye opp eller ned i vekt i det siste? Er du veldig trøtt, tørst og går mye på do? Av og til kan det også lukte rart av urinen din, søtt. Noen av disse symptomene kan tyde på en urinveisinfeksjon, så det beste du kan gjøre er nok bare å dra til legen for å sjekke fastende blodsukker. Og så tar du med en urinprøve i tillegg, i tilfelle du har en UVI.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar:) hehe, nei, er ikke hypokonder "til vanlig" bare føler jeg er litt hypokonder som ikke klarer å legge fra meg dette diabetesgreiene. Men har: Hyppig vannlating og tørste (plagsomt hyppig faktisk. Gått fra å tisse 4-5 ganger om dagen til 2-3 ganger i timen) Raste ned i vekt i vinter (Ble plutselig undervektig) uten at det hadde noen logisk forklaring. Hyppige UVI (som i 3-4 ganger i mnd) Og jeg har aldri hatt det før i mitt liv Kjempeplaget av parestesier i beina Trøtt og uopplagt Men: jeg har bra kosthold røyker ikke er ikke overvektig har ikke diabetes i familien er under 45 og er heller ikke under noen av de andre risikofaktorene. hi
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Da ville jeg tatt meg en tur til legen.. Jeg lurer på hvorfor du har så hyppig UVI, kanskje du burde fått sent inn en urinprøve til dyrkning, slik at de finner ut hva som forårsaker UVIene? Det at du ikke er i riskogruppene for en sykdom betyr ingen ting. Det er de som er i risikogruppene som bør være på vakt for sykdommen. Du har nå mange plager, så jeg ville tatt meg en tur til legen i hvert fall. Kunne jo være at UVIene har spredd seg oppover i urinveiene, det kan jo også forårsake tørste og hyppig vannlating. Men det er jo også mye annet som kan være årsaken til symptomene da. Hilsen 00:47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå