Makko med to små gutter Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Føler meg litt dum her, har 7års universitetsutdannelse, men skjønner ikke helt hva slags skjema vi skal sende inn til nav for foreldre penger... Vi skal ha en bit med fleksibelt uttak (der vi jobber 50% begge to), før pappa'n tar over i 12uker. Har skjønt at vi må sende inn et skjema hver (+ et for fedrekvoten???), men er det samme skjema? - Finner link til gradert uttakskjema, men dette ser jo likt ut som det "vanlige" skjema. Noen som kan hjelpe?
Puppemamma Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel til høyre på siden her er skjemaer ja, dere må søke begge to - altså en søknad hver. fedrekvoten blir vel med på far sin søknad.
La vita è bella <3 Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Kan man ikke søke på samme søknad? Jeg kryssa ihvertfall av at søknaden skulle gjelde oss begge, og der skrev vi både om min permisjon og fedrekvoten.. Har jeg misforstått, eller?
Makko med to små gutter Skrevet 22. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2010 Nettopp kommet nye skjemaer (8november elno). -Det jeg lurer på er hva jeg skal fylle inn i forhold til at vi skal ha gradert permisjon... Det "standard" skjema dekket liksom ikke det.
Lille røde traktor Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Jeg søkte forrige uke og var i den forbindelse i kontakt med NAV. Forsto det slik at etter 8.nov. sender en først inn søknad om foreldrepenger eller fedrekvote, det er samme skjema. Det skjemaet skriver begge under på. Etter en stund får far brev fra NAV med et skjema som skal fylles ut for fedrekvoten. Når barnet er født, så kan både mor og far søke om ev. utsettelse eller graderte foreldrepenger. Det må de ev. gjøre hver for seg. Skjemaene finner du her: http://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Privatpersoner/Familie/Svangerskap+fodsel+adopsjon Hvilket skjema du bruker for søknad om foreldrepenger kommer an på hva om du er arbeidstaker eller selvstendig næringsdrivende. Håper dette var noe til hjelp - lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå