Gå til innhold

Søke permisjon... hjelp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt dum her, har 7års universitetsutdannelse, men skjønner ikke helt hva slags skjema vi skal sende inn til nav for foreldre penger...

 

Vi skal ha en bit med fleksibelt uttak (der vi jobber 50% begge to), før pappa'n tar over i 12uker.

 

Har skjønt at vi må sende inn et skjema hver (+ et for fedrekvoten???), men er det samme skjema?

 

- Finner link til gradert uttakskjema, men dette ser jo likt ut som det "vanlige" skjema.

 

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke søke på samme søknad? Jeg kryssa ihvertfall av at søknaden skulle gjelde oss begge, og der skrev vi både om min permisjon og fedrekvoten.. Har jeg misforstått, eller?

Skrevet

Nettopp kommet nye skjemaer (8november elno).

-Det jeg lurer på er hva jeg skal fylle inn i forhold til at vi skal ha gradert permisjon... Det "standard" skjema dekket liksom ikke det.

Skrevet

Jeg søkte forrige uke og var i den forbindelse i kontakt med NAV. Forsto det slik at etter 8.nov. sender en først inn søknad om foreldrepenger eller fedrekvote, det er samme skjema. Det skjemaet skriver begge under på. Etter en stund får far brev fra NAV med et skjema som skal fylles ut for fedrekvoten. Når barnet er født, så kan både mor og far søke om ev. utsettelse eller graderte foreldrepenger. Det må de ev. gjøre hver for seg.

 

Skjemaene finner du her: http://www.nav.no/Om+NAV/Skjemaer/Privatpersoner/Familie/Svangerskap+fodsel+adopsjon

 

Hvilket skjema du bruker for søknad om foreldrepenger kommer an på hva om du er arbeidstaker eller selvstendig næringsdrivende.

 

Håper dette var noe til hjelp - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...