Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Leste nettopp om mamadalter på klikk: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article626603.ece Og det står blant annet dette: Naturlig del av barnets utvikling Faktisk er barnets favorisering av mamma eller pappa en helt naturlig og sunn del av barnets utvikling, ifølge forsker ved RBUP, NTNU, May Britt Drugli, til Foreldre & Barn. - Barnets voldsomme favorisering av mamma skjer typisk fra rundt ni måneders alder, gjerne samtidig med at barnet blir redd for fremmede, sier Drugli. Så typisk at barnet skal begynne å favorisere mamma i det at mamma sin permisjon er ferdig og pappa skal overta. Kan tenke meg det blir ganske spennende.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Hehe, jeg skal love deg at det er ganske slitsomt til tider. Vår frøken ble fryktelig mammadalt akkurat når min permisjon var over, og da var ikke pappa noe stas i det hele tatt. Og det er ikke noe morsomt å se på, fordi far her i huset synes det er trist at vårt lille sjarmtroll (uten sjarm noen ganger!) ikke vil til han what so ever! Men nå begynner det heldigvis å bli bedre, så man får bare ta en dag av gangen
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Vi fordelte 50/50 og hadde ikke noen problemer med favoritisering av mamma eller pappa. Det er bestefar som er best uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Gutten vår fikk fremmedfrykt fra 7 mnd og pappaen begynte sin permisjon da han var 8 mnd. Han har aldri vært verken mamma eller pappadalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå