Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Vi har en avtale som sier at x skal ha han fra onsdag til torsdag og annen hver helg frem til sommer 2012. Jeg har sagt siden det ble slutt nå 8 mnd siden at han bare må komme innom og hente han, finne på ting men har aldri tid.. virker for meg som interessen overhode ikke er der.. Er veldig spent på når avtalen vår skal fornyes etter 2 år dvs at jeg har hatt gutten mer eller mindre alene siden han kom til verden, kan han da kreve å få 50%?? hver gang vi krangler så truer han med det.. er jo helt utrolig at han ikke har hatt han 10% engang når vi bodde sammen.. synes bare det er så utrolig urettferdig at han kan komme plutselig en dag å få 50%.. sliter også med at min x har 2 fra før og lillegutt trives ikke der, blir altfor mye bråk og krangling, noe han er ikke er vant til her hjemme. Jeg leker med han og storkoser meg med han, mens x har ikke tid til han på den måten.. de andre tar for stor plass. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 50-50 blir ikke anbefalt før de evt er mye gamlere. (Over 8, tipper jeg) (selv om det rett og slett aldri burde anbefales i det hele tatt, etter min mening. Tror du skal senke skuldrene dine.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Om det går til rettsak (fordi du ikke vil), så dømmer ikke retten 50 50 før barnet er 7 år. Det skal òg mye til for at bf får 50 50... Jeg tror ikke det er en bra løsning for noen å måtte flytte annenhver uke, eller ha 2 hjem å forholde seg til. Jeg tror at den som gjør det (fordi om det er godt samarbeid) ikke klarer å tilpasse seg, og vil få problemer senere... min mening. Men noen sier jo at det går ok..
faceplant Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Hvis du er redd for at han kan få 50% må du være nøye på å dokumentere hvor ofte du har barnet. Ellers blir det påstand mot påstand i en rettsak. x kan si han har hatt barnet mye oftere en han har hvis du ikke kan bevise det motsatte. Bruk kalender og skriv ned alt som kan bevise at han er hos deg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Ja har begynt å skrive ned alt, hver gang han skal bytte for at det er fest osv.. eller han skal noe med sine 2 større barn. Eller at jeg ringte å spurte om han kunne hente vår syke sønn i bh fordi jeg var for langt unna i møte, og han i samme by men det kunne han ikke, var så mye å gjøre på jobb liksom.... jeg tror han tar 50/50 kun pga økonomi ikke for noe annet. for han har hatt muligheten til å se sin sønn hver eneste dag i siste mnd men aldri mer en han skal, har aldri tid. Får håpe det går min og lillegutt sin vei den dagen dette kommer opp. Han vurderer jo også å flytte tilbake til hjemstedet sitt, og da blir det jo bare at han ser han 2 lørdager i mnd noen timer.. kanskje like greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå