Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 dvs.. han babler mye, men det er ingen forståelige ord enda. Grunn til bekymring?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Min er 22 mnd og snakker heller ikke. Et og annet ordet har han, men ellers bare babling. Jeg bekymrer meg ikke. Vet om flere der pratingen har kommet "over natten" i 2 års alderen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Vår eldste gutt hadde 2-3perioder mellom 2 og 2,5år hvor han i løpet av få uker plutselig begynte å si veldig mange forståelige ord han ikke hadde sagt før. Nå er han 3,5år og det siste året har skravla gått konstant...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Så lenge han forstår når dere snakker til han er det helt ok enda. Min gutt sa veldig lite før han var 2,5 år.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Gutten min sa ingenting før han var 2 år..da begynnte han å si mamma og pappa, melk, ja, nei o.l. Nå er han 4 år og snakker faktisk bedre enn mange på samme alder Så ingen grunn til bekymring. Det kommer nok!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Husk at Einstein ikke snakket før han var 4 år :-) Er det samme med snakking som med gåing - man kan bli verdensmester på 100meter selvom man ikke gikk før man var 18 mnd. Ikke bekymre deg :-)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Kjenner en som hadde en gutt som bare bablet masse til han var litt over 2 år. Så begynte han å snakke, og da gikk det fort. Plutselig hadde han tatt igjen de andre barna på hans alder når det kom til å snakke.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #9 Skrevet 21. november 2010 mi største snakka noen få ord fra ho var 18 mnd, slutta helt nar ho var 20. og begynte så vidt å snakke igjen når ho var nesten 3. Er nå 3,5 og snakker som en foss. Jeg bekymmret meg veldig og fikk hele tiden høre ikke bekymr deg det er normalt. Fra fagpersoner. De hadde rett og det kom når ho var klar. Minste er 2,5 nå og snakker bare noen få ord resten er bare babbling. Noen er tidelig ute andre er mer trege ikke bekymmr deg du
2 små og en undulat Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Eldstegutten min snakket nesten ingenting før han var 2 år. Over natten kom det flere og flere ord og da han var 2 år og 3 måneder kom setninger. Han blir 3 år i januar og nå skravler han fra han står opp til han legger seg. Han snakker også veldig forståelig, så man skulle ikke tro at han noen gang har hatt problemer med å uttrykke seg verbalt;) Andremann er 17 måneder og har kun noen få ord. Han sier mamma, vov-vov, au, hei, ha det og natta. Språket kommer når det kommer, det viktigste er at barna har språkforståelse og skjønner det man sier til dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå