Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Kom akkurat på at hormonspiralen min har satt inne i 5 år nå i begynnelsen av november... av ulike grunner har jeg ikke mulighet til å gå til lege å få resept og få satt inn ny spiral før jul.... Går virkningen ut av disse momentant?? eller hva skjer? Kan man ta ut den gamle og sette inn den nye spiralen samme dag?? kremt...jeg har ikke gjort det før...bare fått satt inn en for 5 år siden.... Hjelp noen?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Du tar ut den gamle og setter inn ny samtidig ja.Tror neppe spiralen går ut på DAGEN ..Men er neimen ikke sikker på hvor trygt det er å drøye det heller.Du vil vel få en blødning hvis virkning utgår. Bruk dong i mellom tiden da vet du
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Gynekologen min sier at så lenge man ikke får uregelmessige blødninger, så kan man anta at spiralen funker akkurat like bra som før. Han mener at det er tull å si 5 år, da kroppene våre fungerer litt forskjellig med tanke på opptak av hormoner. Kan behøve bytting både før og etter 5 år, oftest etter. Så er du som "vanlig", så funker den )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå