Gjest Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Gullet mitt har vært syk hele denne uka. Feber, hoster, slimete og forkjølet. Feber har ligget rundt 38,5. Han er i ganske fin form nå, men er fremdeles forkjølet og hoster litt. Tok tempen nå, og den er på 38,1. Holdt han hjemme fra barnehagen hele uka, og var hos legen på mandag. Ingen forhøyet crp. Blir helt matt. Må han holdes hjemme i morgen også? Allmenntilstanden hans er fin.
Gjest ->>- Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 Ja, han må være hjemme. Han er syk.
Vipsenmamma Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Er tempen over 38 om morgenen er han syk, ja.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 VED FEBER: barnet skal ha minst en dag hjemme etter at det har hatt feber. Hvis barnet har feber på kvelden, skal det være hjemme dagen etter.
Tredje drøm Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Han bør nok fortsatt holdes hjemme, ja. Fort gjort å bli verre igjen hvis han blir sendt for tidlig i barnehagen. Og det er stor forskjell på å være litt hanglete hjemme og i barnehagen. I barnehagen er det masse som skjer hele tiden, mye lyd og mange mennesker rundt seg, mens hjemme kan man ta det mer med ro, leke for seg selv/se på tv, få masse kos og oppmerksomhet fra mamma/pappa - mange virker jo i bedre form da. Det er jo en grunn til at han fortsatt har feber.
Ranveig R Skrevet 21. november 2010 #6 Skrevet 21. november 2010 Ja, etter langvarig sjukdom (som det jo er når han har hatt feber heile veka) bør han ha ein feberfri dag før han går i bhg igjen. Så sjølv om han er feberfri i morgon bør han få sjansen til å hente seg inn igjen. Dersom det derimot hadde vore første dag med feber i dag og han hadde 38,1 i kveld og var i strålande form, hadde eg sendt han i bhg så sant han var feberfri i morgon tidleg.
Renate :-) Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Ja det bør han som alle sier her....
Mille** Skrevet 21. november 2010 #8 Skrevet 21. november 2010 Jepp, han må holdes hjemme. Kjipt med syke barn, men sikkert enda kjipere å være syk og måtte gå i barnehagen....
Nikamo Skrevet 21. november 2010 #10 Skrevet 21. november 2010 Skremmende at du i det hele tatt spør! Hvis du hadde opplevd en barnehagedag, så hadde du (muligens) forstått at det ikke er stedet å være når man er syk. (Også mtp smitte for de andre barna, men først og fremst mtp barnet ditt...) Du sier han fremdeles er forkjølet og hoster; etter at han har vært syk en hel uke, ville jeg definitivt tatt han med til legen igjen i morgen. Har en venninne med barn som er syke "hele tiden"; hun sender dem altfor raskt tilbake i bhg, så de får aldri tid til å bli skikkelig friske først. Dermed går det ikke mange dagene før det er på'n igjen... Hun skjønner ikke hvorfor ungene hennes er sååå mye syke...
___ Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Hvis temperaturen er over 38 er det ingenting å tenke på. Da må han bli hjemme. Han må være feberfri et døgn, minst, etter en uke med sykdom..
Nagilimia Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 Ja, du må holde han hjemme til han er frisk. I barnehagen her, er det to barn(faktisk) som får dialyse. Det ene foreldreparet har vært veldig åpne om det, og de ber på sine knær om vi kan prøve å respektere at dem sitt barn har et lavt imunsystem. Vi må huske at det kan være barn i barnehagen med komplikasjoner man ikke vet om, og egentlig uasett prøve og forhindre smitte. Jeg kjenner på det, da jeg kan innrømme at jeg raskere hadde sendt mini i barnehagen dersom dette ikke hadde blitt sagt, men uansett hadde jeg ikke sendt avgårde med feber. Gutten min er også slik at almenntilstanden = normal selv med feber, og skjønner det kan være utfordrene, men slik er det nå engang bare...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 feber er feber og da bør jo barna holdes hjemme. Er en grunn til at han har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå