Gå til innhold

Er helt grønn på prevansjon - ønsker deres erfaringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn, og har ikke umiddelbare planer om flere, men man vet jo aldri.. Ammer baby på 6 uker, ogh håper å fortsette med den god stund til.

Var på 6 ukers kontroll forrige uke og fikk resept på Colundag, men er i tvil om jeg skal bruke den. Prøvde meg på Cerazette etter forrige fødsel, men gav opp pga blødninger i tide og utide, og er ikke lysten på en ny runde med det..

Men min kjennskap til andre prevansjonsmidler begrenser seg til p-piller for mange herrens år siden (men legen fraråder meg disse nå pga litt høyt bt) og nevnte Cerazette. Ja, og så kjenner jeg jo til kondom selvsagt, men nå er det ikke helt sånn prevansjon jeg tenker på ;)

Har jo hørt om p-stav, spiral und so weiter, men aner egentlig ikke hva det går i, og langt mindre hvilke bivirkninger man eventuelt opplever, så blir veldig glad om noen vil dele sine erfaringer med meg, både på godt og vondt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hormonspiral for 2 gang nå. Første gang satt den ikke skikkelig (flytet seg) på plass og skapte en del besvær, men det er ikke vanlig. I følge GU skjer dette bare bare med 1-2 promille, så var bare maks uheldig. Nå har jeg hatt spiralen inne i ca 5 mnd og skulle gladlig ha tilbedt vedkommene som har funnet den opp, hehe... Er utrolig fornøyd!

For meg kommer det mye av at jeg er en av dem som har veldig kraftig mens med stor og langvarig blødning, mye smerter og mye PMS. Type har måtte bruke både største tampongen + bind og skiftet begge med 1-2 timers mellomrom på verste dagene, og måtte opp om natten for å bytte og har rie-lgnende tak på det verste. 1-2 dager hver måned der jeg ikke fungerte. Nå holder det med truseinnlegg og blør ikke om natten og har i høyden bitte litt murring i magen og 1-2 dager med let PMS. Fantastisk! :-) Ingen bieffekter i det hele tatt, merker ikke noe til den rett og slett.

Skrevet

Hormonspiral. Ca samme hormonmengde som minipiller, større sjanse for å bli blødningsfri, påvirker ikke blodtrykk.

Skrevet

kan også anbefale hormonspiralen, har den for andre gang nå første hadde jeg inne i 5år å hadde ikke en eneste blødning. tok ut spiralen å ble gravid 1pp. etter endt graviditet har jeg nå satt inn en ny hormonspiral å er fortsatt like fornøyd.

Mens jeg venta på gu time for å sette den inn brukte jeg cerazette. hadde også blødninger i tide å utide skikkelig plagsomt!

P-stav er jo også et bra alternativ, man setter den inn i over armen å der kan den sitte i 3år. (vurderte denne selv da jeg fikk beskjed om 6mnds ventetid hos gyn) takke meg til private!

Skrevet

kan også anbefale hormonspiralen, har den for andre gang nå første hadde jeg inne i 5år å hadde ikke en eneste blødning. tok ut spiralen å ble gravid 1pp. etter endt graviditet har jeg nå satt inn en ny hormonspiral å er fortsatt like fornøyd.

Mens jeg venta på gu time for å sette den inn brukte jeg cerazette. hadde også blødninger i tide å utide skikkelig plagsomt!

P-stav er jo også et bra alternativ, man setter den inn i over armen å der kan den sitte i 3år. (vurderte denne selv da jeg fikk beskjed om 6mnds ventetid hos gyn) takke meg til private!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...