meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Sier legevakta at jenta vår har. Men de hadde ikke sagt så mye mer ifølge mannen min. Hva gjør vi nå¨da? Fått resept på ventoline i tillegg til flutiden som hun går på fast fra før...
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 Ok. Hun vi var hos legevakta nå siden hun var så dårlig nå i nettene denne helgen. Men hun skal på kontroll hos fastlegen snart, så da tar vi det opp med ham..
Gjest ->>- Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Ja, jeg tenker ikke at dere ikke skal dra på legevakta. Men sånn generelt er det greit å få vurdert medisintyper og dosering av barnelege når det gjelder astma. Det er jo litt kjedelig at det som funker best mot falsk krupp - kald luft - ofte kan forverre astma.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 Vill nok bedt om henvisning til barnelege som Pila sier. Her har begge de eldste guttene hatt falsk krupp, og eldste hadde også asmatisk bronkitt (ikke helt det samme som barneasma, men han måtte få astmamedisin i maske 2 ganger i døgnet fra ca 13-14 mnd til ca 18-20 mnd, husker ikke helt nøyaktig). Det "fine" med disse diagnosen er at barna normalt sett vokser det av seg innen de er skolebarn, en mager trøst kanskje, men liekevel. En barnelege kan sikkert veildede dere litt på barneastmaen, hva som er lurt osv, men som Pila nevner, så er jo disse litt i konflikt med hverandre i forhold til kald luft. Får hun skikkelig anfall av falsk krupp bør hun jo ut i tørr kald luft, mens dette kan gjøre astmaen verre. Hør med lege du, og lykke til :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. november 2010 Takk begge to. Ja, vi skal jo be om skikkelig oppfølging av legen nå. Men i mellomtida må hun jo i barnehagen, for det er vel ikke meningen hun skal være hjemme hele tiden? Dette er vel kroniske ting som vi må leve med? Hva er best i forhold til soving i bhg da? Sånn som det er nå sover de ute i vogn, men det kan fort blir -10 og kaldere her... og er meldt -10 denne uka bl.a. De har også en slags vinterhage som er kjøllig, men ikke så kald som ute. Er det smart å høre om hun kan sove der istedet?
Gjest ->>- Skrevet 21. november 2010 #7 Skrevet 21. november 2010 Jeg tviler på at det er noe pluss for en astmatiker å sove ute i så kald luft (i de barnehagene jeg har kjennskap til har det stort sett vært policy å trille ungene inn om det var kalderen enn ti minus).
meg & to små vampyrer Skrevet 21. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2010 Hmm. Ok, jeg får notere ned alt jeg lurer på til vi skal til legen også. Er mannen som skal gå, så da kan jo han evt gå gjennom lista så vi vet hvordan vi skal forholde oss til dette. Ja, de triller de muligens inn i vognskuret der, men det kan da umilig være så mye varmere. Det er jo bare et skur. Ikke plass til alle barna der heller.,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå