Gå til innhold

Oreokonfekt :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Kjempefin blogg du har, er innom der ofte:)

Tenkte jeg skulle prøve meg på oreokonfekt i løpet av uken, i dag er det Sarah Bernard som står for tur;)

Det var forresten jeg som sendte deg mail for noen uker siden angående Ole Brumm kaken. Poden ble kjempefornøyd, og det var bursdagens høydepunkt, ikke like flott som din, men ble helt grei. Fikk kjempeskryt av både store og små;)

Laget den med sukkerbrød, og fylte med bringebærmousse og frosne bringebær, den ble veldig god på smak!!!

Keep up the good work;)

Klem

Skrevet

Mmmmm...dette så bra godt ut. Denne oppskriften må jeg prøve. Spennende å prøve noe nytt før jul.

Kjempefin blogg du har, den kommer jeg til å følge videre.

Ha en fin søndag.

Klem

Skrevet

Disse skal prøves. Så jo både godt og lekkert ut.

Bloggen din er jo så fin - og du fyller stadig på med nytt - kjempeflink er du!

Skrevet

Så enkelt og greit da! :) Men hva er det du legger mellom sjokoladen og marsipanen, for å få sistnevnte til å feste seg?

Skrevet

Ååå Mor Løvehjerte det er litt smeltet sjokolade... skal skrive det i innlegget :)

Takk for tips:))

Skrevet

Alt må inn med teskje, ser'u! ;-)

Skrevet

De så utrolig gode ut.. :)

Hvor lenge holder de seg? Og hvor får man tak i sånne former? :)

Skrevet

De så kjempegode ut, må testes! :-)

Men lurte på en ting ang sjokoladen du dypper dem i etterpå. Innbiller meg at du skrev en gang at for å unngå at sjokoladen blir litt sånn "skjoldete" etter litt tid så kunne man ha i litt delfiafett? Men hvor mye er det snakk om?? Alt må inn med teskje vet du :-)

Ellers er det en super blogg, og jeg er med og liker facebooksiden også. Skulle likt å dele den videre, men har bare fb på iphonen, har ikke data i hus, og har ikke peiling på hvordan jeg gjør det der!

Skrevet

dette så kjempegodt ut :-) Går det an å erstatte marsipan med sukkerpasta? Og er sukkerpasta noe man kan lage ferdig å ha liggende til en passende anledning, eller bør det brukes raskt?

Skrevet

kjempeflott konfekt!

Hvor kjøpes den hjerte formen?

Skrevet

Genialt! Tusen takk! Hm men hvor er fyllet i kjeksen? Du peller ikke det ut eller? Hehe. Og hvor har du kjøpt hjertemuffinsform? :)

Skrevet

No står oreokonfekten min i kjøleskapet før den skal dyppast i sjokolade :D

Hamstra nokre pakkar oreokjeks på 10-kronersmarked hos ICA her for eit par veker sidan, med intensjon om å lage oreokake, men det er jo så mykje styr så det gidd eg ikkje.

Dette derimot var enkelt og greitt :o)

Mine får finne seg i å vere upynta, har ikkje så små utstikkare av nok slag. Men om eg hadde hatt utstikkar: Kunne eg brukt marshmallowfondant til å pynte med? Berre fordi det er det eg prøvd å lage og muligens fekk til...

Eg brukar forresten isbitformar frå IKEA, for deg som lurte her oppe. Heldigvis kasta vi dei ikkje då eg fekk isbitmaskin, måtte ned i kjellaren og grav dei fram her i stad...

Skrevet

Og forresten: Eg er veeeldig glad i "ekte" oreokakebunn, trur du det går an å ha smelta smør i kjeksen i staden for sjokolade? Eller bytte ut litt av sjokoladen med smør? Og så dyppe dei i sjokolade til slutt sjølvsagt?

Skrevet

Oj her var det mange spørsmål. Jeg skal sette meg ned å skrive om innlegget på bloggen min litt så skal jeg svare på alle spørsmål der :)

Må bare få barna på skolen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...