Galskapens overhode Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Mannen min har vært arbeidsledig siden desember 2008. August i år mistet han dagpengene siden han begynte på kveldsstudier. Dette betyr at han mistet dagpengene 5 mndr før termin.. ergo har han ikke hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd.. bare 5. Samtidig har han bare hatt rett på støtte gjennom lånekasse i 5 mndr. Og ikke 6 mndr slik de krever. HAr lest litt på nav om fedrekvoten. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Fedrekvote Som student kunne han evt tatt litt permisjon på sommeren, men da må han gå et forkurs for å komme inn på ing.høgskole. Ut fra denne informasjonen skal vel jeg ha rett på å overta fars fedrekvote?
Galskapens overhode Skrevet 21. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 21. november 2010 ingen som har erfaring eller vet?
TiNi88 Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Jeg klør meg like mye i hodet selv, for her i huset starter far på forkurs (60% studie) i januar, og slutter da i jobben som tømrer. Da ha vi så vidt krav på foreldrepenger når barnet kommer, men da må vi ta ut graderte penger, noe som ikke lar seg kombinere se første ukene... Er jo ikke mulig å tolke det som står på NAV sine sider, og når jeg var hos de for å prate om dette ble jeg kun henvist til nettsidene deres. Heldigvis bor jeg i storby så jeg har NAVkontoret rett i nærheten, så i morgen skal jeg sette meg ned der og forlange oppriktige svar på hvordan ting fungerer!! Jeg anbefaler deg å ta en telefon eller dra innom et kontor for å få veiledning, det hender man treffer på en hyggelig saksbehandler! Lykke til! Det er et umulig styr å kreve penger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå