Gå til innhold

Madeleine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

og evt noe forslag til mellomnavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er nydelig:)

Men trenger ikke noe mellomnavn!!

Som regel brukes et navn, i alle fall hvis det er såpass langt som dette.

Men nå har jeg aldri skjønt greia med å MÅTTE ha mellomnavn...men mindre dere skal oppkalle. Men det tenker du tydeligvis ikke siden du spør om tips;)

Skrevet

Hvordan sier man det på norsk? Madeleine rett fram, eller blir det mer Madelèn? Liker ikke navnet, vet ikke hvorfor, mulig det er fordi jeg er usikker på hvordan det uttales.. Dessuten er det vel såpass langt at man strengt tatt ikke trenger dobbeltnavn. Jeg har en slags regel oppe i hodet mitt at navn som er lenger enn fem-seks bokstaver kan stå alene.

Skrevet

Det uttales Madelen rett frem ja:) Trenger vel ikke noe dobbeltnavn

Skrevet

Jeg synes det er gørrkjedelig, men det trenger i hvert fall ikke noe mellomnavn. Langt nok i massevis. :P

Skrevet

Jeg synes det er rart på norsk, og er dessuten uenig i at uttalen blir Madelen. Om du vil at ungen din skal hete Madelen, foreslår jeg at du kaller den det.

Skrevet

Uttalen Madelen er jo ikke "rett fram" når det skrives Madeleine.

Det er dessuten et harrynavn, og enda verre blir det om du legger til et dobbeltnavn.

Skrevet

Dersom det skal uttales Madelèn/Madelen burde du kanskje vurdere å heller kalle ungen nettopp det. Blir litt som om jeg kaller ungen min Bjørg, men det skrives Elin. Det er faktisk to forskjellige navn.

Forøvrig er det ikke et navn jeg ville brukt pga assosiasjonene man får. Litt som Adolf eller Märtha.

Skrevet

Hva med Madeline?

Syns det er finere.

Skrevet

Enig harrynavn, litt sånn dorris og jonny navn.. får russisk hore assosiasjoner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...