CathrineM Skrevet 21. november 2010 #1 Skrevet 21. november 2010 Jeg er gravid i uke 6+5. I morges hadde en liten blødning(?), litt brunlig utflod på dopapiret, men ikke nok til at det vises i trusa. Kan dette være begynnelsen på en spontanabort?
sørlandsmor87 Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 hei. jeg har hatt to spontanaborter det siste halvåret. å ahr begyntmed litt brun utflod og fortsatt til vanlig mensen blod. men er også veldig mange som har både feste blødning tidlig i svangerskapet og noen har også blødninger i hytt å pine i hele svangerskapet. jeg hadde ringt til legen dersom det ble mer blod og ikke stoppet i løpet av dagen. man har ikke godt av å være nervøs. lykke til. håper det går bra. som en trøst, jeg ble fort gravid igjen. de sier at etter sa blir man ofte fort gravide igjen. (ikke at det er nødvendigvis d du opplever) good luck
CathrineM Skrevet 21. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2010 Takk for svar.. Skal kontakte legen i morgen, i mellomtiden får jeg bare håpe på det beste. Cathrine :-)
Tøvsjura Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Er gravid for andre gang i år - første graviditeten endte i MA uke 11. Begynte da å blø brunlig/friskt blod, men det holdt seg mest til brunlig (og lite) blod/uflod. Kom til UL dagen etter og fikk beskjed om at spiren vår hadde gått til grunne veldig tidlig i sv.skapet, men at kroppen da ikke hadde klart å ordne opp på egen hånd. Ble gravid 1 måned etter denne hendelsen og hadde en blødning i form av veldig lyse brunt utflod i uke 7, det var bitte litt i trusa og kun et par dråper på papiret. Viste seg at det kom av en rift som hadde oppstått etter samleie kvelden før og alt var som det skulle. Er nå gravid i uk 19 med en frisk og rask baby i magen Det sies at spontanabort ofte er forbundet med smerter og gjerne sterke smerter, men dette er ikke alltid tilfelle. Jeg hadde overhodet ingen smerter da jeg begynte å blø ved MA i vår/tidlig sommer. Mitt råd er å ringe å snakke med legevakta eller jordmor, husk at det ikke er uvanlig å ha en liten blødning en eller flere ganger i løpet av 1.trimester. En blødning skal uansett taes alvorlig. Masse lykke til! Varme klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå