Gå til innhold

Fagforbundet sviktet meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her inne tidligere om at jeg følte fagforbundet sviktet meg og postet en mail her som jeg hadde sendt inn til dem. Der skrev jeg at jeg hadde håpet på hjelp og ikke fikk det da jeg sto i en lei situasjon med arbeidsplassen og lønningskontoret. Men den ble slettet, siden jeg nevnte en lokal plass.

Jeg ville bare få sagt at jeg sendte inn en link til dem, slik at de hadde mulighet til å forsvare seg, som er vanlig på forum som dette.

Men jeg burde ha redigert mailen jeg skrev, det ser jeg nå i etterpåklokskapens navn:)

Og at jeg har skrevet et innlegg på det samme her før, beklager jeg. Var ikke meningen og poste det to ganger. Men trodde ikke at det ble postet jeg da, siden jeg ikke fant det igjen. Men da ble vel det slettet også uten at jeg tenkte på at det var grunnen.

Og nå har jeg undersøkt og tatt en telefon til min mors bekjent og hørt om det virkelig var riktig at jeg ikke hadde rett på hjelp, siden jeg meldt meg inn i fagforbundtet under en gryende konflikt. Da bare fnyste han og lurte på hvorfor jeg i alle dager trodde dette. Men må jo høre når dere her inne er så bestemte:)

Måtte bare få skrevet det:)

Men jeg har vel vært litt vel negativ i denne saken. Jeg har jo ikke blitt behandlet noe bra.

Men da er det bare å ta ansvar selv å finne meg en annen jobb som behandler meg bedre og glemme at fagforbundet eksisterer for denne gang:) Men nå er jeg litt klokere i det minste...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hø? Aner ikke hva saken gjelder, men det er ganske vanlig at man får hjelp selv om man nylig har meldt seg inn. En venninne av meg meldte seg inn en uke før hun ba om hjelp i lønnsforhandlinger (og hun fikk god hjelp).

Lykke til! Jeg håper du finner ut av det og ikke gi deg hvis du mener du har retten på din side. Også ansatte som siler e-poster i fagforbund kan begå feil.

Skrevet

ååå...så koselig å få litt støtte. Nå ble jeg glad...Håpet på litt på støtte når jeg postet hovedinnlegget også, men de fleste ble kjempesinte på meg fordi jeg hadde meldt meg inn under en gryende konflikt. At jeg var snylter ol...ups...den hadde jeg ikke ventet...hehe... Jeg kommer rett fra mammaperm og en kundekonsulent stilling før dette, så det hadde joikke vært aktuelt og meldt meg inn så mye tidligere heller da:)

Skrevet

Så lenge du ikke melder ut igjen etter at du har fått hjelp, så er du ingen snylter.

Skrevet

Fagforbundet hjelper deg når du trenger det, men husk at du skal ha hundreprosent rent mel i posen. Jeg vet ikke hva saken din handler om.

Så selv om du kankskje føler deg sveket får du gå til enten sjefen din eller forbundet og spørre om hvorfor saken ble som den ble. En sak har alltid to sider.

Hva handlet saken om da? oppsigelse?

Skrevet

Sånn var det for hun venninna mi også. Hun hadde hatt en annen type stilling hvor et annet forbund var relevant og byttet derfor da hun byttet stilling. Det er jo ikke unormalt det. Man fortsetter jo ikke å være med i handel og kontor for eksempel hvis man jobber som sykepleier ;)

Sånn i første omgang er det jo vanlig å pleie å prøve å løse konflikter lokalt, for eksempel ved at tillitsvalgt i bedrifen er med på møte mellom deg og din leder.

Lykke til, håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...