Gjest lillehi Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Hei! Jeg er kommet i en vanskelig situasjon, og trenger et råd, evt. synspunkter fra andre! Her er saken : Jeg har en datter på ti år, som jeg og BF har delt omsorg for. Han fikk delt omsorg for noen år siden da han hadde en kjempefin samboer som datteren min er veldig glad i! Hun ville være like mye hos de og hos meg, så jeg sa ok til det. For ca et år siden ble det slutt mellom de, og BF og datteren min flyttet, først et midlertidig sted, så der de bor nå. Altså to flyttinger på kort tid. Nå bor de ikke langt fra meg, og barnet er fornøyd med sin hverdag. Men....... nå planlegger BF å flytte sammen med sin nye kjæreste. Datteren min har møtt henne en gang, og de skal flytte fra der de bor nå. Hvor langt vekk aner jeg ikke, BF informerer meg overhodet ikke! Datteren min vil ikke og er veldig lei seg, men vil ikke gjøre pappa lei seg! Stakkars liten, har så vondt av henne!! Jeg har prøvd å snakke med han, men nytter ikke!! Kan jeg kreve å få ny samværsavtale? Eller kan jeg i det hele tatt gjøre noe utenom å prøve å få han til fornuft? Noen som vet? Takknemlig for svar, for føler meg helt maktesløs her!!!
Nikamo Skrevet 20. november 2010 #2 Skrevet 20. november 2010 Jeg ville tatt kontakt med Familievernkontoret i kommunen jeg... Hvis det å snakke fornuft med han ikke nytter, så er eneste utveien å få hjelp utenfra. Som pappa burde han se at denne flyttingen ikke er til det beste for datteren deres... Det beste hadde nok vært om datteren deres pratet med pappa'n sin - det ville han sikkert tatt alvorlig, men barn er jo så lojale overfor foreldrene sine, at jeg skjønner hun ikke vil si noe til han... Stakkars liten...
Gjest lillehi Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Takk for svar :-) ja jeg har tenkt på å kontakte Familievernkontoret! Hun har prøvd å snakke med sin far om dette, men han vil ikke høre, og blir bare irritert på henne! Så det tør hun ikke mer :-( Han er en veldig kompleks person, umulig å få til å høre på fornuft, han er sånn " jeg kan og vet ALT " " og du kan bare klappe igjen ". Veldig slitsomt, men jeg må jo bare prøve sånn at jeg får gjort det beste for datteren min som er absolutt uskyldig oppi dette her!
Vilja<3 Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 ja du kan kontakte fam.vernkontoret for å få endret på samværet. Og det skal være for barnets beste, noe det er nå slik som jenta di må flytte og involverest med en ny partner igjen. Da vil jeg tro det er best for henne at huner mest ho deg, altå en annen samværsordning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå