Gå til innhold

Naboan har fest... igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det har han hatt siden han flytta inn her, hver helg. Soverommet til vesla ligger vegg i vegg med stua hans, så musikker dundrer inn på rommet hennes ( Hun er to år, men våkner lett) Samboer gikk bort til han for å be han dempe seg, men da hadde han truet oss og sagt at hvis vi sa ifra til noen ( dette er en kommunal bolig) kom han til å lage et helvete fremover, for han skal visstnok ikke ut av leiligheten. Han mener det er greit å bråke så mye man vil frem til kl 11, men det bør da gå an å ta hensyn?! Dette er en voksen mann på 28 år, man skulle faen meg tro han var mer voksen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, da blir det full fest hos dere i morgen tidlig rett etter at vesla har stått opp... Det samme skjer neste lørdag og søndag i en goood stund forover.. Kommer han å klager så er det kopi og lim samme svaret han ga dere. Et eller annet sted kommer han til å ta hintet...

Skrevet

Jeg hadde lagd et helvete for han jeg, hadde ikke tolerert det i det hele tatt. Først og fremst hadde jeg gått på døra hans og latet som jeg var et kvinnfolk det hadde klikket totalt for. Stått med balltre og vært helt hysterisk, ropt ut at nå slår jeg istykker det anlegget. Tro meg, hvis man tar igjen med samme mynt er de ikke så tøffe i kjeften lengre:)

Hvis du ikke tør det, så hadde jeg samlet underskrifter fra alle i blokken på at dette ikke er akseptabelt, og videresendt dette til en i kommunen.

Det går ikke an å holde på sånn, jeg hadde klikket i vinkel hvis noen hadde gjort sånn. Så kanskje godt at jeg bor i enebolig, ellers hadde både det ene og det andre blitt knust:)

Skrevet

Vel, da er jo ikke vi mye bedre enn han ;) Vil egentlig bare ha han ut ifra naboleiligheten. Har kjent fyren i mange år, men aldri likt han. Han er ganske plagsom i fylla, hehe. I tillegg til dette har lillejenta søvnproblemer om dagen allerede, og det er derfor ekstra galt at han fortsatt bråker når han vet det ligger en jente der i naborommet som ikke får sove.

Skrevet

Huff, føler med dere! Bor selv i tomannsbolig, med en nabo som jobber på sjøen, og når han kommer hjem er det fest hvilken som helst dag, enten det er lørdag eller onsdag, og han har anlegg som har kostet noen månedslønner, for å si det sånn. Men vi er så "heldige" at han spiller så høyt at alle naboene rundt oss hører det, også de 30 meter oppi gata, så da blir som regel politiet oppringt før vi rekker og gjøre det selv.

Skrevet

Hver helg er drøyt. Noen ganger i året må man tåle, men ikke hver helg! Men så er det jo også noen som klager på musikk bare de klarer å høre det ved å legge øret inntil veggen og lytte ... så jeg svarer med forbehold om at du ikke er et slikt blokk-monster.

Er det hver helg kan dere sende naboklage. I et borettslag og i en del sameier er det naturlig å sende klagen til styret og så vil de føre klagen videre ovenfor kommunen som eier leiligheten. Er et ikke noe styre må dere forsøke å klage selv, men skriv saklig og beskriv konkret hvor høyt lydnivå det er snakk om, hvor ofte og hvor lenge om gangen. Ta med hvordan dette påvirker bomiljøet deres og at dere har forsøkt å diskutere med naboen men at dette ikke falt i god jord.

Lykke til!

Skrevet

Det er ganske lytt her.. Hadde vi kunnet ville vi byttet soverom, men den lille må ha det minste soverommet. Skal snakke med noen på Mandag ang bråket. Han bråker heller ikke så høyt at han vekker hele nabolaget, men såpass høyt at vi hører det inn i vår stue og inn på soverommene der vi skal sove. Han spiller høy musikk på dagtid og, men da er det jo greit siden ingen skal sove. Men som sagt, er mer sjokkert over hvor hensynsløs han er når han ikke tar hensyn. Han sa til samboer idag: "Bare forbered dere, det kommer masse fotballkamper fremover så da blir det masse bråk her"!

HI

Skrevet

Gjør som jeg gjorde en gang med en ufyselig bråke-nabo. Jeg satte anlegget på full tidlig om morgene før jeg dro på jobb, og lot det stå til jeg kom hjem igjen. Da tok han tegningen.

Skrevet

Hehe, lurt :D Vet han jobber nattevakter og sånt, så det kunne jo vært en ide :P HI

Skrevet

Æsj, når han oppfører seg sånn er det jo nesten umulig å bli en god nabo :-(

Bor du i borettslag? I så fall ville jeg tatt en prat med styret. De kan klage til kommunen (andelseier).

Skrevet

Hvis du har bosatt deg sånn at dere or vegg i vegg med noen får dere bare godta bråk fram til 24 i helgene, hvis dere ikke takler det, får dere bare flytte, sånn er det bare.

Har samme problemet selv med naboer som spiller dundrende musikk fram til 24 fredag og lørdag hver helg. Har ringt politi flerne ganger, men de sier at de ikke kan gjøre noe før etter 24.

Skrevet

Så lenge det demper seg kl 11 er vel alt vel og bra. Om du ikke liker naboen er det vel mer nærliggende å flytte selv enn å ville ha han ut av sin leilighet?

Om man er så ømfintlig at man ikke tåler fest i helgene som til og med demper seg i tide, må man nok flytte inn i skogen eller i det minste til en enebolig..

Skrevet

som sagt han bosatte seg her etter oss. vi har bodd her i noen måneder før han kom. og det gjelder ikke til kl 24, dette er til 4 på natta når vi samboerhar jobb kl 7 på morran og vi får ikke sove

Skrevet

hvis det er etter 23 er det bare å ringe polti, har gjort det flerne ganger selv. polti har også kommet på døra mi etter 23 og sagt at hvis musikken ikke roer seg betraktelig tar de steroanlegget mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...