Gå til innhold

Er det vanskelig og lage brente mandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for mig at alt blir en stor klump, når de er ferdige

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det, men du må gjøre det ordentlig.

Skrevet

Hvordan gjør jeg det ordentlig?? :-)

Skrevet

At du først steker mandlene i ovnen for å få frem den gode smaken i mandlene.

At du bruker god tid på å først få sukkerlaken til å krystaliseres og så skru ned varmen og ta deg god tid og røre hele tiden mens sukkere igjen smeltes helt.

Ha i litt smør når når alt sukkeret er smeltet og ha mandlene over på bakepapir med god plass.

Bruk to gafler til å skille mandlene fort med før de kjølner og setter seg fast i hverandre.

Når de er helt kalde kan du ha de over i fien spisse poser eller glass.

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig. Men det gjelder å være rask med å skille dem når du har helt det ut på bakepapiret!

( ender du opp med å måtte brekke dem opp med fingrene- som jeg ofte må.... Så vær forberedt på små kutt på fingrene etter det brente sukkeret!)

Skrevet

Takk.

da er det vel bare og prøve..... :-)

Skrevet

Jeg syns det er vanskelig. Tar veeeldig lang tid! En må røre hele tiden og det kan ta nesten 1 time. Stor fare for å svi mandlene og da smaker de pyton og alt arbeidet har vært forgjeves :)

Men, hvis du har tålmodighet (noe jeg ikke har) så går det nok bra.

Bare pass på at du ikke stopper før mandlene har blitt blanke. De skal ikke være hvite.

Lykke til!

Skrevet

Mulig jeg overdriver med en time? Husker bare at det tar myyyye lengre tid enn hva jeg trodde :)

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig og tar ikke lang tid. Men det er viktig at du rører hele tiden, og at du ikke blir utålmodig og setter på for høy varme når de skal bli blanke igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...