Anonym bruker Skrevet 20. november 2010 #1 Skrevet 20. november 2010 Jeg leter etter regler for montering av lekeplassutstyr, spesielt vedrørende montering i bakken. Vi har en diskusjon i velforeningen her om hvorvidt noe lekeutsyr må støpes ned eller om det holder å grave det ned. Jeg maner å ha lest at lekestativ over en viss størrelse må støpes fast, men jeg finner ikke igjen reglene på dette..... HJELP:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #2 Skrevet 21. november 2010 dytter litt på denne og håper noen kan svare i dag.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #3 Skrevet 21. november 2010 Sånt er strengt. Ville kontaktet Veritas for å være sikker, dere sliter om noen skader seg dersom det ikke er godkjent utstyr og riktig montert.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #4 Skrevet 21. november 2010 Tror at om det skal være offentlig, altså ikke i privat hage, så må det monteres av fagkyndige. Da vi fikk nytt leke/klatreapparat jobb, måtte det monteres (graves og støpes) av leverandøren/produsenten. Det var hvertfall de som ordna folk til det.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2010 #5 Skrevet 21. november 2010 nei, det er ikke riktg! Det må ikke monteres av professjonelle - det har jeg allerede sjekket ut. Forskriften om lekeapparater gjelder både i offentlige og private arenaer dog ikke i privat hage. Eneste kravet er at det må monteres etter gjeldende regler. Jeg har funnet regler for fallunderlag, åpninger osv. Men som sagt; finner ingenting om hvorvidt ting skal støpes fast og evt. hva som er reglene for hva som skal støpes og ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå