Gå til innhold

Jeg er så ulykkelig med samboeren min:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men alikevel kan jeg lyve til han og si "savner deg" osv fordi han maser om det eller spør, savner du bare ungene, ikke meg? Hvis han er ute på noe..

Vårt problem er kommunikasjon. Han prater ikke om noe, han er kjedelig og veldig taus. Jeg blir gal snart, jeg vet ikke hvor lenge jeg orker leve med en taus mann. Han er veldig åpen å prater om ting når det gjelder andre da, spesielt meg, - hvis han mener jeg har gjort noe galt osv..,- da kan han prate..men taust hvis det er snakk om noe annet..

Jeg er glad i å diskutere alt i fra nyheter ja, - vanlige ting som par prater om..,- men han svarer kanskje "ja" åja" "nei" "vet ikke" hvis jeg foreks prøver å ha en samtale om foreks-, pelsnæringen eller noe slikt..dere skjønner sikkert hva jeg mener...

Jeg er så dypt ulykkelig:(

Men han er en flink pappa, og økonmisk så klarer jeg meg ikke uten han, dvs da må huset selges og jeg må ut på leiemarkedet osv...

Med andre ord her vi bor og alt rundt her, barnehagen osv...det er kun pga alt det pratiske vi er sammen får...

I kveld sa jeg at jeg var lei meg..at jeg var deppa fordi jeg ikke har så mange venner og fordi at ting er som det er med oss..han sa bare "huff da" så gikk han å fikset noe han drev med..

:(

dagens syteinnlegg på en lørdag, beklager:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:)

Jeg er også sammen med en taus mann som når det kommer til konfrontasjoner eller diskusjoner bare trekker seg unna, blir stille eller som verst bare går ut døren.

Veldig frustrerende for oss jenter som gjerne vil snakke om ting.Jeg vil jo i slike situasjoner få et trøstende ord eller få oppklart ting.

Nå har jeg en veldig god venninne som er sammen med en som er prikk lik min samboer og hun forteller meg når ejg er frustrert hvor flink disse mennene innimellom er.

Jeg tror bestemt at personer som er slik også er de rolige avbalanserte og trygge mennene. De man kan bygge på.

Menn er rare! Og som venninnen min ofte sier til meg: få det ut og tenk på at det kanskje ikke blir bedre med en annen :)

Det at du ikke har mange vanner ville jeg uansett tatt tak i og kanskje tenkt på hvorfor du ikke har så mange venner?

Innimellom er det godt å ha noen gode nære venninner å snakke med når alt bare er tragisk :)

Innimellom når vi har det for travelt eller merker at ting ikke går som det burde så tar vi oss en kveld alene bare oss to... og etterpå merker jeg at det kanskje var det som trengtes :)

Ønsker deg masse lykke til fremover :)

Skrevet

Takk for svar:)

Men når dere har alene kveld, prater dere mye da? hva prater dere om?

Ja han er trygg,rolig,snill og til å stole på. Men liker ikke denne tause "aldri prate om seg selv" siden, jeg mener han umulig kan ha det særlig godt med seg selv,- når han bærer alt inni seg....

Jeg har 3 venner. 1 nærme.

HI

Skrevet

Når vi har alenekveld så lager vi god mat, spiser deilige desserter eller bare går på kino eller teater... Vi snakker da ofte om hvordan vi har lyst til å ha det fremover.... om barna og om utfordringer generelt.

Det er lettere å snakke sammen under 4 øyne mens man spiser en god middag... man er liksom litt mer avslappet.

Noen ting vil menn heller ikke snakke om...forstå det den som kan hehe... og jeg merker jeg synes det er så fjernt... men vi er jo forskjellige.

Man må liksom finne tilbake til den spesielle følelsen.....

Og det er lettere å gjøre når man er alene sammen ;)

Skrevet

Du må ihvertfall søke deg ut flere bekjentsakper, skaffe deg en hobby osv. Du må få utløp for alt "svada" snakket med noen som bryr seg ;) Jeg hadde blitt helt kokelimonke hvis jeg skulle engasjert meg i mange av de samtalene min mann gjerne vil ha med meg, om ting som jeg ikke bryr meg om. Da sier jeg pent ifra at dette er noe han får snakke om noen andre om, for jeg orker ikke :P og han sier det samme til meg hvis jeg er superengasjert i noe han annser som vannvittig trivielt ;)

Vi har et flott forhold, fordi vi snakker om det viktige i livet, altså, vårt forhold, vårt felles liv, oppdragelse av vårt barn og de tingene som er så viktig for hver enkelt av oss at det gjennomsyrer hverdagen ( og da er ikke nyhetene på den listen altså) Folk er intrerresert i forskjellige ting, og det er noen mennesker som klarer fint å engasjere seg i temaer som de ikke kunne brydd seg mindre om ellers, men jeg er ikke en av de flinke menneskene :P

Snakk heller med ham om de tingene som interreserer ham i starten, lær dere å snakke sammen om det dere har felles osv, så vil det løsne. Og han er jo glad i deg! OG DU MÅTTE JO LIKE NOE VED HAM FÅR Å FÅ BARN MED HAM ;) Ikke glem det oppi alt dette da ;)

Skrevet

Først vil jeg spørre deg, hvilket stjernetegn er mannen din?

Han høres litt ut som min.. Og min er skorpion.

Han forsvinner ofte inn i sitt eget skall og ofte er det bare ok, en eller annen kort komentar om jeg vil snakke med han. Det er som å snakke med en vegg...!! Grrrr

Og vedr få venner, så har jeg også det likedan...

For å si det slik, jeg vet hvordan du har det.

Skrevet

Ok. Så koselig, og fint at dere klarer finne ut av det da...

Vi har hatt muligheten får mye tid alene, og har også vært på 2 weekend turer til utlandet sammen takket være flott besteforeldre, .

Men det funker ikke...vi krangler mer enn vi prater:(

Jeg er bare lei.

Vurderer nå om jeg skal gå i fra han,-ganske tung tid for meg....

HI

Skrevet

Det er sant, jeg er ikke noe flink eller engasjert når vi prater om ting han interesserer seg får heller,- vi er vel like der...

HI

Skrevet

Hvor bor du da 22.20?:) Kanskje vi kan klage på mennene våre sammen hehe

Han er kreps tror jeg...juli barn

HI

Skrevet

hihi, ja det hadde vært noe :-) Bor i bergen :-)

en kreps ja, de er som skorpioner, følsomme og går inn i skallet sitt....

er ikke så flink til å tyde stjernetegn jeg ikke har tett i livet mitt. Men kreps og skorpion er litt like når man ser på dyret. De har begge skall og er begge vanntegn.

her er link til en nettside du kan finne litt gratis personlig horoskop.

http://gratishoroskopet.magic.no/foedsels-partnerhoroskop?tlf=79000427

Skrevet

hehe ok, jeg bor et stykke fra dere da:)

Takk, spennede å lese horoskop da..leste mye det selv før..noe stemmer alltid

godnatt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...