Gå til innhold

Noen som har prøvd pannetermometer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte pannetermometer i går, da jeg selgeren på apoteket overbeviste meg om at dette var det beste og mest nøyaktige (heeelt nøyaktig, da hun.....:-) hvis man ikke målte i endetarmen.

I dag måtte jeg jo prøve det på oss alle, haha, for å se hva det presterte - og det målte forskjellig hver gang! Det gav meg f.eks feber ved to målinger, og ellers alt mellom 36.6 og 37.9...

Syns ikke dette virker veldig nøyaktig!

Noen som har prøvd dette, og har bedre erfaringer enn meg ? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har samme erfaring som deg. Så her må rumpa frem. Vet ikke hvordan øretermometer er i forhold da, men endetarmen vil vel alltid bli det beste.

Skrevet

En slik som føres over pannen og mot tinningen? Var en jordmor på sykehuset som brukte en slik på meg og vesla. Vet ikke hvor nøyaktig den er jeg.

Hvor lang tid gikk det mellom målingene på deg selv?

Skrevet

ah....

irriterende, for det var dyrt!

ja, rumpa duger, den, men tenkte det var veldig praktisk å slippe av og til. og seksåringen syns ikke det er særlig koselig å bli målt i rumpa, stakkars.

På apoteket sa de at øretermometeret ikke var til å stole på, hehe...

Skrevet

ja, en sånn som skal måles i tinningen. du holder den 5 cm fra tinningen.

jeg målte med et minutts intervaller, ca.

Skrevet

Hadde krevd pengene tilbake, du har ikke fått et produkt som holder det selger har lovet.

Skrevet

ja, jeg har allerede pakket termometeret pent inn i esken sammen med bruksanvisning og kvittering.

For noe tull, det er jo helt misvisende.

Skrevet

Har eit som heiter Thermoflash trur eg, som måler temp i tinningen. Har i grunn fått eit bra inntrykk av det når eg fylgjer bruksanvisninga og måler 5 cm frå i høgre tinning (ikkje i panna) Eg får same temperatur kvar gang eg måler på meg sjølv som frisk, og det viser feber på 1 åringen når eg kjenner han er varm. Har ikkje kontrollmålt rektalt for å sjå om det er nokon skilnad.

Skrevet

Ja, det er det merket jeg også har. Har ikke fått en eneste lik måling, bortsatt fra en gang da jeg målte oss alle fire en etter en- da fikk alle 36.6, hehehe:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...